וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הרפואית: דו"ח המבקר מחייב חשבון נפש

אריאל נוי

15.11.2010 / 17:28

תגובות חריפות וקריאות לחקירה בעקבות דו"ח מבקר המדינה שחשף התנהלות בעייתית של בכירי קופת חולים מאוחדת. יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן: למצות הדין עם האחראים

דו"ח מבקר המדינה שהעלה תמונה חמורה על התנהלות בכירי קופת חולים מאוחדת בשנים האחרונות עורר תגובות חריפות מצד פוליטיקאים וגורמי רפואה. יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר אחר הצהריים (שני) לוואלה! חדשות כי "הדו"ח הוא חמור מאוד. זו פצצה שהתפוצצה היום. הרבה אנשים צריכים לעשות חשבון נפש. צריך להבחין בין מצוקת קופת חולים לבין מעשים הם לא אתיים ואפילו פליליים. צריך למצות את הדין". לדברי אידלמן, "אי אפשר להתעלם מהמצוקה הקיימת. מערכת הבריאות סובלת ממחסור באמצעים, וזה בא לידי ביטוי בכל דבר ממחסור במיטות אשפוז ועד מצוקה קשה של מחסור ברופאים".

חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה) אמרה כי הדו"ח מחייב התייחסות מיידית לעניין התנהלות קופות החולים. לדבריה, "יש לזכור כי הקופות הינן תאגידים המנהלים מיליארדי שקלים ואחראים ישירות על בריאות הציבור". היא הוסיפה, כי "יש להחיל על הקופות את כללי ההתנהגות הנדרשים של שקיפות, בקרת פנים, חובת מכרזים ועוד, בדומה לנדרש מחברות ציבוריות ותאגידים בסדר גודל דומה. משרד הבריאות אינו יכול למלא תפקיד בקרה ופיקוח בלעדי על הקופות. הנעשה בקופת חולים מאוחדת הינו סימפטום חמור, אך המחלה היא של חוסר שליטה על הקופות. בימים הקרובים אניח על שולחן הכנסת הצעת חוק אשר תשנה את מצב החוק הקיים כך שקופות החולים יחויבו בהתנהלות שקופה, כלכלית ומבוקרת".

מלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), נמסר כי הוא קיבל לידיו את הדו"ח והורה לצוות המקצועי של המשרד לטפל בנושא בהתאם לחוק ולכללי המנהל התקין.

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס חשף בדו"ח פעולות בלתי תקינות של קופות החולים לשם גיוס מבוטחים ושימורם. המבקר ממליץ להקים ועדת חקירה לבדיקת התנהלותה של קפות חולים מאוחדת וקרא "להחליף את המנהלים הבכירים, הרוקח הראשי וחברי הדריקטריון ולנקות את קופת חולים מאוחדת מן היסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully