וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 25 טיפס ב-2.2%

ואדים סבידרסקי

15.11.2010 / 17:14

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים: מדד ת"א 25 עלה ב-2.2% ונסגר ב-1,255 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 2.2% גם הוא לרמה של 1,157 נקודות, ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-2.9%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים נאות אשר התחזקו בשעות האחרונות בהמתנה לפתיחת שבוע המסחר בעולם. הערב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, כאשר מרבית האנליסטים צופים עלייה של 0.2%. מדד ת"א 25 עלה ב-2.2% ונסגר ב-1,255 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 2.2% גם הוא לרמה של 1,157 נקודות, מדד מניות הבנקים עלה ב-2.8% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-2.9%. מחזורי המסחר הסתכמו ביום ב-1.92 מיליארד שקל, גבוה מהממוצע השנתי המקובל.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, נפתח המסחר בארה"ב בעליות קלות עד 0.2%.

שגיא ביגאס, ראש תחום מניות בתמיר פישמן, מסביר את התנהגות השוק היום כתיקון לירידות שערים אשר נרשמו ברוב השווקים וברוב האפיקים בסוף השבוע, כאשר הירידות הן תיקון בריא בפני עצמו למגמה חיובית ממושכת אשר נרשמה לאחרונה. במיוחד, מורגש היום תיקון במניות אנרגיה מבלי להבדיל בין המניה זו או אחרת במגזר. מניית כיל נסחרת היום על רקע תיקון מחירי הסחורות והודעת BHP כי יורדת מהצעה לפוטאש. הלחץ על מניית דיסקונט כלפי מטה צפוי להימשך בתקופה הקרובה, סבור ביגאס, בזאת עד למועד ההנפקה הצפויה בפועל עליה הודיעה החברה.


במסגרת כנס האנליסטים השנתי של בית ההשקעות אופנהיימר, אשר התקיים אתמול בתל אביב, הוצגו תוצאות סקר שנערך בקרב מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים בישראל בנושא השפעת נתוני מקרו ומיקרו על הכלכלה האמריקאית. לפי הסקר, כ-95% ממנהלי ההשקעות רואים באפיק המנייתי כאטרקטיבי יותר בשנה הקרובה מול האג"ח הממשלתי. כמו כן, 91% מאמינים כי צמיחה נמוכה בארה"ב לא בהכרח תתבטא בביצועים פושרים של המניות.

בזירת המקרו האמריקאית, עיני המשקיעים יופנו היום לדיווח על היקף המכירות הקמעוניות בחודש אוקטובר. קונסנזוס האנליסטים מעריך כי הכנסות ממכירות אלו עלו ב-0.7%, בהמשך לשיפור של 0.6% בחודש הקודם. ללא מסירת רכבים, צפויה עלייה מתונה יותר של 0.4%. שיפור בנתון זה עלול לתמוך באווירה חיובית בשווקים בהמשך הרבעון האחרון של 2010.

מחכים למדד המחירים

בזירת המקרו המקומית, יפורסם היום מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר. 14 כלכלנים שהשתתפו בסקר שערכה בלומברג מעריכים כי המדד יעלה ב-0.2%. הכלכלנים מסכימים על מגמת עלייה, התחזית האגרסיבית ביותר היא לעלייה של 0.4% והתחזית הנמוכה ביותר היא לעלייה של 0.1%. 7 ממשתתפי הסקר צופים עלייה של 0.2%; 5 צופים עלייה של 0.3%; כלכלן אחד צופה כי המדד יוסיף 0.4% וכלכלן נוסף צופה עלייה מתונה של 0.1%.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לאוקטובר 2010 רשם עלייה חדה של 6.7 נקודות האחוז לרמה של 57.6 נקודות האחוז - רמה הגבוהה מזה 8 חודשים. מזה 3 חודשים המדד מצביע על התרחבות (קריאה מעל 50 נקודות האחוז) והחודש נרשמה התעצמות משמעותית במגמה זו. סעיף הביקוש ליצוא רשם עלייה 23.8 נקודות האחוז לעומת ההתכווצות שרשם בחודש שקדם לו. סעיף תפוקות הייצור רשם אף הוא עלייה נאה של 7 נקודות האחוז.

לקראת דו"חות הבנקים: חברת כרטיסי האשראי ישראכרט פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010. החברה דיווחה על גידול של 13% בהכנסותיה ל-419 מיליון שקל לעומת 372 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל ב-9% והסתכם ב-60 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2009.

קבוצת הנדל"ן, חבס, דיווחה היום על תוצאותיה העסקיות ברבעון השלישי 2010 והציגה זינוק בהכנסות ל-424.7 מיליון שקל, פי 5 לעומת הרבעון המקביל, וזאת לאחר שהכירה בהכנסות ממכירת דירות בפרויקט זה, בסך של כ-368 מיליון שקל. הרווח אשר נבע מפעילותה השוטפת של חבס הסתכם בכ-96.6 מיליון שקל בהשוואה ל-16.1 מיליון שקל בלבד ברבעון אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 62.3 מיליון שקל לבעלי המניות לעומת הפסד של 20.8 מיליון שקל ברבעון אשתקד.

חברת שירותי התוכנה, מטריקס, פירסמה דו"חות הרבעון השלישי לשנת 2010 והציגה עליה בהכנסותיה של כ-7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשר הסתכמו ב-373.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-8% ל-32.5 מיליון שקל, והרווח הנקי לבעלי מניות עלה ב-5% ל-21 מיליון שקל.

חברת מנופים פיננסים שבשליטת ג'קי בן זקן הודיעה הבוקר כי בכוונתה לבצע הנפקה, כחלק ממהלך רכישת רוב מניות החברה על ידי בן זקן. מנופים תנפיק מניות שיהוו 11.34% ממניות החברה (10.46% בדילול מלא) וכתבי אופציה, שבמידה וימומשו, יהוו 5.23% נוספים ממנה. לאחר ההודעה עברה מניית החברה להיסחר בירידות ובמחזורים גבוהים.

מניות האנרגיה ממשיכות לרכז עניין רב על רקע מסקנות ועדת ששינסקי בשאלת התמלוגים על אוצרות טבע. בימים האחרונים נרשמו מימושים כבדים במגזר אשר משך גם את מדד מניות יתר כולו לירידות. כמו כן, נרשמו אתמול באחד העם מחזורי מסחר משמעותיים של יותר מ-2 מיליארד שקל - כפול מהיקף מסחר ממוצע בפתיחת שבוע. בין המניות שצללו אתמול ויעוררו עניין היום: דלק קידוחים, דלק קידוחים, אבנר, ישראמקו, רציו, גבעות עולם, לפידות, הזדמנות ישראלית, זרח, מודיעין וגלוב אקספלוריישן.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully