וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ והאוצר: כך נגדיל היצע הדירות בישראל

פנחס וולף

15.11.2010 / 17:03

הפחתת מס שבח על קרקעות, תמריצים לקבלנים לקיצור משך הבנייה ומימון הקמת מוסדות ציבור. אלה שלושת הצעדים שעליהם הודיעו נתניהו ושר האוצר שטייניץ, במטרה להקל על מצוקת הדיור

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מתמודדים עם מצוקת הדיור: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר השיכון אריאל אטיאס הציגו אחר הצהריים (שני) צעדי חירום בהם תנקוט הממשלה במטרה להגדיל את היצע הדירות בישראל. במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים, אמר נתניהו כי "בחמש השנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה חדה במחירי הדיור. אנחנו יודעים שהדבר הזה מכביד על כלל האוכולוסייה, אבל בראש ובראשונה על זוגות צעירים. אנשים מוצאים פתרונות זמניים, יש מצוקת דיור גדלה והולכת במדינת ישראל".

לאחר דבריו של נתניהו, פירט שר האוצר שטייניץ את הצעדים החדשים שתנקוט הממשלה. שטייניץ סיפר כי "אנחנו מציגים מספר צעדים שעוסקים כולם בתחום ההיצע ובתחום עידוד ההיצע בתחום הקרקעות. שלושה צעדים שהם חלק ממכלול, ובתוך שבועות ספורים נודיע על צעדים נוספים".

שר האוצר פירט כי "הצעד הראשון, הינו צעד לעידוד מכירה של קרקעות פרטיות על ידי הנחה זמנית במס שבח מקרקעין. הצעד השני, צעד מקביל, עוסק בתחום קרקעות המדינה, והינו צעד של הנחה או החזר במכרזים על הקרקע של מנהל מקרקעי ישראל, שהמטרה שלו היא לתת תמריץ משמעותי לקבלנים לזרז בנייה בקרקעות ולא ולהחזיקן לשווא. הצעד השלישי נועד לעודד ראשי ערים וראשי רשויות לאשר בניית דירות נוספות בערים ביישובים השונים".

"צפו להמשך, ובקרוב"

שטייניץ פירט כי "מבחינת הצעד הראשון, בשנת 2011 ניתן הנחה על מס שבח מקרקעין למי שימכור קרקעות פרטיות לבנייה מהירה. ההנחה תינתן רק עבור מקרקעין שהבנייה בו תסתיים בתוך 30 חודשים. מי שימכור קרקע לבניה מהירה, נגבה ממנו רק 20% מס לאורך כל התקופה, כולל שבח היסטורי שעומד על 45% אחוז נכון לעכשיו".

"מבחינת הצעד השני", סיפר שטייניץ, "אנו מתכוונים לתת החזר של עד 15% במחיר הקרקע במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל למי שיתחיל בבנייה מיידית ולקבלנים שישלימו בנייה של לפחות 80% מכמות הדירות בפרוייקט". שטייניץ פירט עוד כי "ישנם ראשי ערים המונעים בנייה של שכונות חדשות מהסיבה שחלק ממוסדות הציבור נופלים על כתפי העירייה. החלטנו לאשר לממ"י לגבות על הקרקע היטלי פיקוח ולהעביר לערים שיאשרו במהירות בניית דירות".

במהלך מסיבת העיתונאים, סיפר נתניהו אודות הפורום בו התקבלו ההחלטות אודות הצעדים ואמר כי "כינסתי פורום משותף בחודש האחרון, של שר האוצר, שר השיכון, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרדי, גורמים ממנהל מקרקעי ישראל ואחרים. צוות מקצועי שנוגע בנושא הזה במטרה לתת פתרונות מעשיים בטווח הקצר. קיבלתי החלטה נוספת – להביא תוצאות, ככל שיידרש, מידי כמה שבועות. היום אציג את הצעדים הראשונים, את המנה הראשונה של התוצאות. אנחנו מתכנסים כמעט כל שבוע, ונציג צעדים נוספים ככל שהדבר יידרש. צפו להמשך, ובקרוב".

סגנית השר לענייני צעירים, גילה גמליאל, אמרה במסיבת העיתונאים כי "הצעדים הללו הם חלק מתוכנית אסטרטגית להפיכת צעירים וצעירות למשאב לאומי. התוכנית החלה בהקלה ברכישת השכלה באמצעות מתן שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים, וכעת אנו מטפלים בנושא מצוקת הדיור. מדובר בגל ראשון של הטבות שמטרתו לסייע בפיתרון מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה בתגובה: "אני מברכת את ראש הממשלה על התכנית להקלה במתן פתרונות דיור לזוגות צעירים. מזה שנה אני מובילה את השדולה למען הדיור ואת ההתנגדות לכך שהאוצר יספסר בקרקע". לדבריה, "לזוג צעיר מגיע דיור בסכום סביר, אנחנו לא הילדים של אקירוב. מחר יתכנס יום עיון בהשתתפות הארגונים החברתיים למען זוגות צעירים. אם רה"מ לא ייבשר טוב עד למועד אישור התקציב לא אצביע בעדו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully