וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר שיא של עגורים נרשם באצבע הגליל

עידן אבני

16.11.2010 / 1:49

מומחים של החברה להגנת הטבע ספרו הבוקר לא פחות מ-42,000 עגורים באגמון החולה. החשש הוא שבעקבות החום, יישארו הציפורים באגם עד החורף ויגרמו נזק לחקלאות

מספר שיא של עגורים נרשם השבוע באגמון החולה עם ספירה של כ-42,000 מהציפורים הנדירות. מדובר בכמחצית מהעגורים שחולפים בשמי ישראל מדי שנה. החשש הגדול הוא כי מזג האוויר החם והיעדר הגשם באזור ישאיר את הציפורים עוד שבועות ארוכים עד בוא החורף, דבר שיביא לפגיעה בחקלאות באזור עמק החולה.

על פי הערכת הצפרים, כמות העגורים השנתית שחולפת בשמי אגמון החולה אומנם לא גדלה השנה אך כנראה שהם נשארים יותר זמן. דן אלון מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע אמר כי "אחד הזרזים לנדידה הוא פרקי גשם משמעותיים. מיד אחרי הגשם יש עזיבה ואם אנחנו הולכים לחוות אירוע חום שיימשך עד דצמבר אז אנחנו בהחלט בבעיה מסוימת. אנחנו שומרים על ממשק קפדני ואם יישארו הרבה עגורים, זה יקשה עלינו. קשה להאכיל 40,000 עגורים".

הצפרים בגליל העליון מנסים לגרום לעגורים להמשיך ולנדוד. במאבק מול העגורים כמעט כל האמצעים כשרים, סינוור במראות, השמעת פיצוצים מבוקרים והעמדת אנשים בנקודות בהן מנסים למנוע את נחיתת העגורים.

קובי סמרנו מנכ"ל אגמון החולה אמר כי "בשנים האחרונות נשארו במהלך החורף כ-25,000 עגורים באגם, בשנה שעברה נשארו יותר מ-30,000 ציפורים. אני מקווה שהשנה לא יישארו יותר. הבוקר התפזרו ברחבי האגמון מומחים בספירת ציפורים וכשהם ממריאים מלינת הלילה לאזורי המזון אנחנו סופרים את העגורים. כעת אנחנו בשיאה של עונת הנדידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully