וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדי ההקפאה בליכוד: "יש לנו 48 שעות לפעול"

פנחס וולף

15.11.2010 / 14:45

החלה ישיבת קבוצת הח"כים הניציים בליכוד, שינסו לגבש דרך לסכל את אישור ההארכת ההקפאה בקבינט. ח"כ דנון שלח מכתב לרב עובדיה: "הוא יכול לעצור את ההקפאה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות לא תעבור ללא שתיקה: בפתח ישיבת האגף הניצי בליכוד שנפתחה לפני שעה קלה (שני) אמר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, כי "יש לנו 48 שעות, עד לכינוס הקבינט, כדי לפעול". הוא רמז לששת חברי הכנסת המשתתפים בישיבה (יריב לוין, זאב אלקין, ציפי חוטבלי ודני דנון, מירי רגב וחיים כץ), כי עליהם למתן את התבטאויותיהם. "צריך לדעת שכל ההצהרות שניתן הן חד-סיטריות, ואין נקודות יציאה", אמר.

לפני הישיבה, אמרה ח"כ ציפי חוטובלי כי, "אנחנו היום בהתחלה של מאבק ערכי על זהותו האידיאולוגית של הליכוד. אנחנו רואים תהליך של שחיקה מתמדת, וזהו דבר מסוכן. אנחנו קומץ שמייצג שורות רחבות יותר מחברי הסיעה המתנגדים להמשך ההקפאה ומבינים שהמשך ההקפאה זה המשך הלחצים האמריקאיים. האצבעות שלנו לא יעבדו אוטומטית כל עוד ההקפאה נמשכת. אין כאן מרד. מי שמורד זה מי שמועל באמון הציבור שבחר בו".

הרב יוסף גויס למאמץ

מוקדם יותר פנה ח"כ דני דנון במכתב למנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בבקשה שהרב יוסף ידרוש שהממשל האמריקאי יעגן בכתובים את מחויבותו ובמיוחד את הדרישה להקפאות בנייה במשא ומתן. לדברי דנון, "בשעות הקרובות הרב עובדיה יוסף יכול להחליט מי יהיה גורל ההתנחלויות. אם יש נייר התחייבות מהאמריקאיים אנחנו רוצים לראות אותו. כיוון שאין, ולא תהיה התחייבות, בעצם ההקפאה נקבעת ההתנתקות השניה. אנחנו נאמני ארץ ישראל אומרים לראש הממשלה - תמכנו בך, אבל לא ניתן יד לחלוקת הארץ".

אחת האפשרויות שעולות על ידי המורדים, אם כי סבירותה כרגע נמוכה, היא שלא לתמוך בתקציב המדינה. במקביל ייבחנו אופציות פרלמנטריות נוספות. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "הקפאה נוספת לא תאפשר לי להמשיך לתמוך בקואליציה בנאמנות, כפי שהיה עד עכשיו. במקום שמחסלים את מפעל ההתיישבות - לא אתמוך. מדובר בעניין ערכי פשוט. חשוב לשמור על דרך הליכוד, ואליה אני מחויב".

לפני כן, רמז לוין כי הקפאה נוספת תערער את יסודות הקואליציה. במהלך ניהול ישיבת הוועדה, אמר לוין בהלצה, כי "אני אומר במפורש: ימינו כאן ספורים וזמננו קצר". כאשר ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שאל אותו: "זו הצהרה לעיתונות או הערכה?", השיב לוין, כי "זו אמירה מפורשת מתוך ידיעה. בעבר היינו תנועה לאומית ליברלית. הלאומית הלכה, נשארה הליברלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully