וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי ננזף ע"י ועדת האתיקה בגלל הנסיעה ללוב

פנחס וולף

15.11.2010 / 14:01

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה בח"כ טיבי מאחר ונסע ללוב ללא היתר, למרות שבעבר התבקש שלא לנהוג כך. חבריו למשלחת לא ננזפו מאחר וזו היתה העבירה הראשונה שלהם

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) לנזוף בח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בשל נסיעתו ללוב יחד עם חברי כנסת נוספים. זאת משום שטיבי לא ביקש את אישור הוועדה למרות שזו פנתה אליו כבר פעמיים בעבר לאחר שיצא לחו"ל ללא קבלת היתר ממנה.

הוועדה החליטה לא לנקוט צעדים נגד יתר חברי הכנסת שנסעו ללוב – ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי (בל"ד), מוחמד ברכה ועפו אגברייה (חד"ש) וטלב א-סנע (רע"ם-תע"ל). זאת משום שזו הפעם הראשונה שיצאו לחו"ל ללא היתר. היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע כי לוב אינה נמנית בין המדינות שהכניסה אליהן אסורה לאזרחים ישראלים, ומשום כך הוועדה דחתה את הקובלנה העקרונית שהגיש ה"פורום המשפטי למען ארץ ישראל".

חברי הכנסת שיצאו ללוב הסבירו לוועדת האתיקה כי, "סברנו שהואיל ומדובר בהזמנה מדינתית, וכי מדינת לוב במקרה זה היא האחראית על כל סידורי הנסיעה והאירוח, הרי לא אמורה להיות בעיה אתית כלשהי שמצריכה אישור מראש".

"להטיל סנקציות על הח"כים"

חבר הוועדה, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) טען שהיה מקום להטיל סנקציות בדרגות שונות על כל חברי הכנסת שנסעו ללוב. זאת לדבריו משום ש"מדובר בהפרה של החלטת ועדת האתיקה משנת 2002, אשר הובאה מאז פעמים רבות לידיעת חברי הכנסת".

בתוך כך, ועדת האתיקה דחתה שתי קובלנות שח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיש נגד יו"ר חד"ש מוחמד ברכה ונגד טיבי. את הקובלנה נגד ברכה הגיש בן ארי לאחר שברכה כינה דברים שנאמרו על ידו כ"הזיה נאצית, לא פחות ולא יותר. בכל מקרה שתקבע הישיבה אנחנו ניתן לחברי הכנסת של הימין לקיים את האורגיה שלהם בלעדינו".

הקובלנה הזו נדחתה למרות שברכה עמד מאחורי דבריו, עם זאת, הוועדה הביעה הסתייגות מהשימוש במילה "נאצי". את הקובלנה השנייה, בן ארי הגיש נגד טיבי שסירב לרדת מדוכן הנואמים לאחר שיו"ר הישיבה ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) הורה לו לסיים את נאומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully