וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות באוניברסיטת חיפה: "זועבי מחבלת"

חברת הכנסת חנין זועבי הגיעה לאוניברסיטה על מנת לשאת הרצאה בנושא הדמוקרטיה. אלא שמאות סטודנטים מנעו זאת ממנה והתעמתו עם שוטרים ואנשי יס"מ

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

מאות סטודנטים התעמתו היום (שני) עם שוטרים ואנשי יס"מ לאחר שחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הגיעה לאוניברסיטת חיפה על מנת להיפגש עם סטודנטים ולשאת הרצאה על דמוקרטיה. המהומות פרצו כשסטודנטים מתנועת "אם תרצו" ניסו למנוע את כניסתה של זועבי למקום בו היתה אמורה לשאת את נאומה, באחד מהשטחים הפתוחים באוניברסיטה. יחד איתם, מאות מפגינים נוספים קראו לעברה של זועבי "מחבלת", ו"חברת הכנסת זועבי יא מנאייק". כתוצאה מכך, כינסה חברת הכנסת את פעילי בל"ד בחדר סגור ומאובטח ושם היא שוחחה איתם.

בתגובה לאירועים אמרנה זועבי כי "אוניברסיטת חיפה מגינה על פשיסטים ומונעת את חופש הביטוי לסטודנטים ערבים. בכוונתי להגיש בג"ץ נגד האוניברסיטה במטרה לאפשר את חופש הביטוי לסטודנטים הערבים".

זועבי הוסיפה כי אוניברסיטת חיפה חושבת כמו השב"כ. "תדעו לכם שהאוניברסיטה מקבלת תרומות על היותה מוסד אקדמי פולרליסטי אבל תראו מה היא עושה לנו היום. אני מבקשת מכל אחד מכם להיכנס לאתר האוניברסיטה ולכתוב ידיעה של 100 מילה שבה תסבירו מה שקרה היום בכדי ליידע את התורמים של האוניברסיטה. האוניברסיטה מבצעת פעילות שוטפת וקבועה של צנזורה וסתימת פיות ופוגעת בזכות הפרלמנטרית הבסיסית של חבר כנסת לבוא ולנאום מול קהל".

אתמול נמסר מאוניברסיטת חיפה כי פעילות שהיתה אמורה להתקיים היום בהשתתפותה ובהשתתפות תא בל"ד באוניברסיטה בוטלה. דיקן הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, פרופסור יואב לביא הסביר את ביטול הפעילות בכך שבהערכת מצב שקיים התברר כי "בכוונת תאים שונים לנצל את האירוע להתנגשויות אלימות העשויות להוביל לשפיכות דמים".

עדכון ראשון: 12:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully