וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף

יניב אסם

15.11.2010 / 10:57

נמאס לכם שהכלבה עולה על כל הרהיטים בבית או שהיא תוקפנית כלפי כל כלב אחר? המאלף יניב אסם, מכלביית אפיקים, מלמד אתכם את סודות המשמעת

שלום, אני ובעלי מגדלים כלבה מקסימה בת שנה וחודשיים.יש לנו בעיה נוראית איתה.כל פעם שאנו מטיילים איתה בחוץ , קשורה, והיא רואה ממרחק כלב (לאו דווקא שהיא מכירה), היא חושפת שיניים ונובחת ומפחידה את הכלב ובעליו עד מאד.

הכלבה תוקפת מתחושה של חוסר ביטחון, מחסך במפגשים נכונים עם כלבים, מהחשש שלכם מתגובת הכלבה. אגב, משיכת הרצועה ומתן האופציה לגרירתכם לכיוון הכלב הזר הינם חלק מהגורמים לכך.

השלבים בתיקון ההתנהגות אכן מורכבים ומומלץ להזמין מאלף התנהגותי לביתכם שיצא עמכם וילמד אתכם כיצד לנהוג.

להלן הנושאים שיש לעבוד עליהם: אילוף מלא ומשמעת בסיסית מדויקת, שתאפשר לכלבה להבין את כל הפקודות עם דגש על פקודת "רגלי". כלומר, הכלבה עוצרת מיד ברגע שאתם עוצרים. בדרך זו תבין הכלבה שהיא לא יוצאת לקרב ואין לה תפקיד בהגנת המשפחה המטיילת.

אופן התיקונים ואביזרי האילוף יינתנו ע"י המאלף שכן מומלץ להשתמש באחד מהעזרים: קולר חנק, ג'נטל לידר, הלטי או לופי.

ביחד עם המאלף אני מציע לבצע טיולים ומפגשים עם כלבים ולבצע תיקונים נכונים ובזמן הנכון. לאחר תקופה להתחיל להיפגש באופן מבוקר עם כלבים ברחוב תוך השגחה ותיקון מהלכים לא נכונים.

לאחר תקופה של מפגשים ברחוב אני מציע לצאת ביחד עם מאלף לפארק כלבים ולשחרר את הכלבה תוך שהוא רואה את תגובת הכלבה לכלבים נוספים.

חשוב להבין שהתהליך הוא תהליך ארוך והוא המבוסס על:
א. מיקום הכלבה בהיררכיה המשפחתית.
ב. הכרות ותיקון התנהגות לא ראויה ברחוב.
ג. יצירת תקשורת נכונה תחת ביקורת.
ד. שחרור ואפשור תקשור בלתי אמצעי בפארק כלבים.
אשמח לעזור, יניב אסם.

בר 11.11.10. טל אנגלנדר
ללמד את הכלבה לא לעלות על ספות/טל אנגלנדר

יש לי כלבה מעורבת (בולדוג צרפתי / קוקר) בת 4 ומחונכת. הבעיה שלנו - היא ישנה על הרהיטים/מיטות, בניגוד לרצוננו, כשאנחנו לא בבית. מה ניתן לעשות?

במקרה שלכם הכלבה רגילה לישון על מיטות. היא כבר מעוצבת והאילוף איתה צריך להיות עם המון חיזוקים על מנת למקמה היכן שתירצו.

א. רכשו מיטה נוחה לכלבה.
ב. למדו אותה פקודת "למקום", אימרו את הפקודה וקחו אותה למיטה שלה כאשר וחזקו אותה בצופר וליטוף. חיזרו מספר פעמים על התרגיל ולאחר כשבוע לערך הכלבה כבר תבין את הפקודה.
ג. כעת סגרו את חדרי השינה בבית, שימו על הספות כסאות הפוכים ומקמו את מיטתה של הכלבה בקצה הספה, עליה. בימים הראשונים תמצאו שהיא אכן שכבה שם בהנאה, אך לאחר תקופה הורידו את המיטה למטה והוסיפו כסא שימנע עליה מוחלטת לספה.
ד. הכניסו במיטתה משחקים ודברים טעימים ללעוס.
ה. על הספה ניתן לשים גם אביזרים נוספים כמו נייר אלומיניום ועוד, בכדי למנוע את עלייתה.
ו. תהליך ההתרגלות יהיה ארוך אך נכון ובמקביל לתהליך ההתרגלות למיטה נבצע תיקון בזמן העלייה למיטות.

כעת, למדו את הכלבה לא לעלות לספות :
1. להורידה כשהיא עולה ולומר לא.
2. להראות לה את המיטה ולומר למקום כשהיא רוצה לעלות.
3. לדחוף באסרטיביות בעזרת 3 אצבעות באזור מפגש הצוואר-כתף ולומר לכלבה לא.
4. ניתן לשים על הכלבה רצועה וקולר וכשהיא עולה למשוך ברצועה ולהובילה למיטתה.

שילוב של תיקון בזמן הימצאותנו והתעקשות על שינה במיטה שלה יביא לתוצאות טובות. במידה וצריך ניתן גם לשחק את המשחק של אני יוצא מהבית ולהשאיר מוזיקה, רדיו או טלוויזיה וכשהיא לא מרגישה להיכנס ולומר לה במהירות לרדת למטה. זוהי שיטת ההפתעה.

במקרה זה של הקוקרית ניתן לבצע את כל התהליך בעצמכם וניתן גם להיעזר במאלף שייפגש עמכם פעם אחת בכדי להבהיר לכם את האופן שבו תבצעו את החיזוקים והתיקונים. בהצלחה!

כלבים במכוניות. ShutterStock
ללמד את הכלב את מיקומו ההיררכי/ShutterStock

לפני כשלושה שבועות אימצנו כלבה מקסימה, כבת שנתיים. לשמחתי היא אינה משחיתה חפצים בבית בהיעדרנו, אך יש לה מנהג - היא לוקחת את הנעליים שלי(שלי ולא של בעלי) ומעבירה אותם לחדר אחר או לסלון. היא לא משחיתה אותן. למה זה קורה?

ראשית אני מברך אתכם על הצעד המיוחד. כלבה שנמצאת בבית שלושה שבועות עוד לא ממש מספרת את כל האמת על עצמה ולכן הקפידו להבהיר לה את הגבולות בבית ובססו את מיקומה במשפחה.
א. שעת אוכל קבועה.
ב. מקומות שמותר או אסור לה להיכנס.
ג. בטיול יש להקפיד שתלך איתכם ולא לפניכם.
ד. בבית הקפידו שהיא לא תלך אחריכם לכל מקום.
ה. מומלץ לאלף את הכלבה בעדינות אילוף ביתי למשמעת.

לגבי משמעות ההתנהגות - לקיחת ציוד של אחד מבני הבית והעברתו לחדר אחר הינה אמירה היררכית. הכלבה הגיעה מעולם בו היו כללי התנהגות אחרים. אני מציע להמשיך ולבסס את הכללים בבית ולהבהיר לה שהיא לא האישה של האיש במשפחה אלא היא הכלבה האהובה. הכוונה היא - מקום מרבץ משלה, אוכל משלה, טיולים כשאתם מחליטים, מסלולי טיול שאתם קובעים וגם את הליטוף והחיבה תנו לה כשאתם מחליטים. המשיכו במלאכתכם ואהבתכם לכלבה ושימרו על מיקומה בהיררכיה המשפחתית . חשוב לכם ולכלבה לגדל אותה ככלבה אהובה, אך לא יותר מכך, עבורה ועבורכם. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully