וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה: אין לנו שום בעיה עם הישראלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.11.2010 / 10:49

עבדוללה גול שוחח עם עיתונאים והבהיר כי המחלוקת בין ארצו לישראל היא בשל מדיניות הממשלה בירושלים. לדבריו, המשבר לא צריך להדאיג את יהודי טורקיה

נשיא טורקיה, עבדוללה גול, אמר הבוקר (שני) כי לטורקיה אין בעיה עם העם הישראלי "אלא עם מדיניות ממשלת ישראל". בשיחה עם עיתונאים לאחר ששב מביקור בטורקמניסטן הרגיע גול את חששותיהם של יהודי טורקיה מהשלכות העימות בין ישראל לטורקיה עליהם באמרו: "המשבר עם ישראל לא צריך להדאיג את היהודים בטורקיה משום שכולם אזרחים טורקים".

לפני שבוע ביקר גול בבית הכנסת באזור אנטקיה שבחבל חטאי במדינה. גול ומשלחתו נפגשו במקום עם הרב יצחק חליבה ועם מנהיג הקהילה היהודית באזור. בנאומו בבית הכנסת אמר גול כי לכל הדתות יש מקום בטורקיה: "לכל אחד יכולות להיות אמונות דתיות אחרות, אבל אנחנו נאבקים יחד לשיפור ארצנו בשלום, אהבה וסולידריות. אני שמח להיות כאן ולהעביר לקהילה היהודית את ברכותיי לשלום ואושר".

לפני כשלושה שבועות פורסם אודות התכנסות של המועצה הטורקית לביטחון לאומי, בראשותו של גול. על פי הפרסומים, המועצה אישרה שינוי ביחסי החוץ של המדינה והגדירה את ישראל כאיום מרכזי. טורקיה הרשמית הכחישה את הדיווחים על השינויים במסמך, שזכה גם לכינוי "החוקה הסודית של טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully