וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם פדרמן זוכה מאשמת תקיפת פעיל שמאל בחברון

גלעד גרוסמן

15.11.2010 / 10:10

בית משפט השלום בי-ם זיכה את פעיל הימין הקיצוני שהואשם בתקיפת פעיל ארגון "שוברים שתיקה" בקבר ברוך גולדשטיין לפני כשלוש שנים. "מדובר באירוע מינורי", קבע השופט

בית משפט השלום בירושלים זיכה הבוקר (שני) את פעיל הימין הקיצוני נעם פדרמן, שהואשם בתקיפה של מיכאל מאנקין, פעיל ארגון "שוברים שתיקה", סמוך לקברו של ברוך גולדשטיין בקריית ארבע לפני כשלוש שנים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד פדרמן, באוקטובר 2007 הגיעו קבוצה של אנרכיסטים ופעילים מארגון "שוברים שתיקה" לקברו של גולדשטיין. פדרמן, שהגיע למקום, דחף אחד מהם. הוא טען כי עשה זאת מכיוון שהקבוצה הגיעה לחלל את קברו של גולדשטיין ולעשות פרובוקציות. לדבריו, הוא חשב שאחד מחברי הקבוצה מתכוון להטיל את מימיו על הקבר, זאת בעקבות מקרה דומה שאירע קודם לכן.

במהלך המשפט, הוצגה בפני השופט יצחק שמעוני קלטת של האירוע, אולם הוא החליט לזכות את פדרמן למרות זאת. שמעוני קבע כי "מדובר באירוע מינורי, אשר לא גרם כל נזק שהוא למתלונן. הדחיפה בוצעה בנסיבות מאוד מיוחדות והאינטרס הציבורי אינו מחייב במקרה זה הרשעתו של הנאשם שכן מדובר במעשה קל ערך והשפעתו של האירוע על החברה היא שולית".

"הגיע הזמן שהשמאלנים הקיצוניים שמלשינים על חיילי צה"ל ועושים פרובוקציות בחברון, יבינו שיש גבול לכל תעלול", אמר פדרמן לאחר הזיכוי. "מי שמחלל את הקבר של ד"ר ברוך גולדשטיין שלא יצפה לקבל מאיתנו סוכריות", הוסיף.

מ"שוברים שתיקה" מסרו בתגובה להחלטת בית המשפט כי "זאת עוד הוכחה לכך שהכיבוש הוא אקסטריטוריאלי לחוק הישראלי ויש דין אחד למתנחלים מחוץ לקו הירוק ודין אחר לישראלים בתוכו. רפיסות מערכת אכיפת החוק בשטחים מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית, אך האלימות לא תרתיע אותנו, ונמשיך לפעול גם מול רשויות שמועלות בחובתן ובתפקידן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully