וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2010: מעשנים פחות, פעילים יותר

אריאל נוי

15.11.2010 / 8:22

סקר בריאות שנתוניו יוצגו בכנס של משרד הבריאות, מראה כי חלה בשנים האחרונות ירידה בשיעור המעשנים בישראל, וכן כשליש מהישראלים מבצעים פעילות גופנית מדי יום

הישראלים בריאים יותר? נתוני סקר לאומי שיוצגו הבוקר (שני) במסגרת כנס בנושא קידום הבריאות בישראל, מצביעים על כך שחלה ירידה בשיעור המעשנים בישראל וכי כשליש מאיתנו מבצעים פעילות גופנית באופן קבוע. הנתונים יוצגו היום בכנס שנערך על ידי משרד הבריאות, שירותי בריאות הציבור והמחלקה לחינוך וקידום בריאות בשיתוף עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות.

על פי נתוני הסקר, שהתבצע במהלך השנים 2008-2009, שיעור המעשנים בקרב הגברים הערבים בישראל עומד על 46.7%, בקרב גברים יהודים הוא עומד על 25.6%, 16.3% בקרב נשים יהודיות ו- 5.8% בקרב נשים ערביות. בקרב גברים ערבים לא חלה ירידה באחוז המעשנים, זאת בניגוד לשלוש הקבוצות האחרות, בהן נצפתה ירידה באחוז המעשנים בשנים האחרונות. כמו כן, 61.1% מכלל המעשנים הערבים ו-55.3% מכלל המעשנים היהודים הביעו רצון להפסיק לעשן.

90% מנסים להוריד באכילת שומנים

הסקר עסק במספר נושאים נוספים בתחום הבריאות. מהנתונים עולה, כי 36.7% מהגברים היהודים, 31.9% מהנשים היהודיות, 21.8% מהגברים הערבים ו-20% מהנשים הערביות דיווחו כי הם מבצעים פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע או יותר במשך כ-20 דקות לפחות.

בנושא התזונה, דיווחו כ-90% מכלל הנשאלים כי הם משתדלים להמעיט בכמות השומנים שהם צורכים. כ-75% - 80% דיווחו כי הם משתדלים להמעיט בכמות הסוכרים, ו-65% - 85% דיווחו כי הם משתדלים להמעיט בכמות הקלוריות הכוללת שהם אוכלים.

בחודש הבא, יגיש משרד הבריאות לראש הממשלה את תוכנית "עתיד בריא 2020" שכוללת בתוכה, בין היתר, יעדים לאומיים לצמצום שיעורי העישון וההשמנה. משרד הבריאות בנה תכניות פעולה בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים ליישום תוכנית זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully