וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרגלי פרויקט חברתי בנתניה: מעכבים שכרינו

14.11.2010 / 19:13

מתרגלי פרויקט אומ"ץ למניעת נשירת תלמידים בנתניה מתלוננים כי אינם זוכים לתנאי העסקה בסיסיים וכי העירייה לא משלמת את שכרם בזמן. העירייה: "נעשה כל שיידרש כדי לטפל בנושא"

מתרגלים של פרויקט אומ"ץ בתיכון אורט גוטמן בנתניה פנו באחרונה למערכת חדשות וואלה! ובפיהם טענות בנוגע לתנאי העסקתם. תוכנית אומ”ץ (אמונה בעצמי, מוכן למאמץ, צופה להישגים) המופעלת על ידי משרד החינוך נועדה לטפל בבעיית נשירתם של תלמידים במעבר מחטיבת הביניים לתיכון. העירייה היא המפעילה והמממנת העיקרית של התכנית, והיא האחראית על העסקתם של מתרגלי אומ"ץ.

מתרגלי אורט גוטמן מועסקים בשנים האחרונות על ידי עיריית נתניה בתיכון ולטענתם, שיעורים רבים מבוטלים בלי ידיעתם, והם אינם זוכים לתשלום עבורם למרות נוכחותם בבית הספר או מוכנותם להחליף את המורה. בנוסף, לדבריהם התיכון מטיל עליהם משימות שאינן מוגדרות בתפקי ללא תשלום הולם. עוד מוסיפים המתרגלים כי הם אינם מקבלים תשלומים על ימי חג, חופשים וטיולים.

"המשכורות לא נכנסות בזמן ותלויות בחסדי העירייה המממנת את הפרויקט. אין תנאי העסקה בסיסיים, ימי מחלה וחופשות", כך מוסיף אחד המתרגלים. לדברי המתרגלים, הבעיה החמורה ביותר בתנאי ההעסקה של המתרגלים היא שאין אפשרות לצבור ותק ולקבל את כל התנאים המשתמעים מכך. לקראת כל סוף שנה לימודית הנהלת התיכון דואגת לתת למתרגלים מכתבי פיטורים. "ההרגשה בסוף כל שנה היא שהכושי עשה את שלו, והכושי יכול ללכת הביתה", אומר אחד המתרגלים.

מרשת אורט נמסר בתגובה כי היא אינה המעסיקה של המתרגלים בפרויקט אומ"ץ. מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "אין מדובר בעובדים קבועים אלא במתרגלים העובדים לפי שעות. במחיר השעה מגולמות כל התוספות כנדרש על פי חוק. פרויקט אומ"ץ ממומן בחלקו הגדול על ידי העירייה ובכלל זה היא משלמת (במקרים מסוימים) גם את משכורת המתרגלים. אם יש עיכובים בתשלום השעות, יש להפנות את העיכוב לבירור בעירייה. ככלל, ביה"ס מדווח בסוף כל חודש על ביצוע שעות אפקטיבי ומדור המשכורות העירוני משלם את השכר. הנושא שהובא לידיעת המערכת העירונית ייבדק יחד עם מנהלת בי"ס גוטמן וייעשה כל שנדרש כדי לשפר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully