וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: ויתור על שטחים ישחרר מהתלות בזרים

רמי שני

14.11.2010 / 17:00

בטקס הממלכתי לזכרם של דוד בן גוריון ורעייתו, הזכיר הנשיא את חזונו של רה"מ הראשון לשחרר את ישראל מתלות זרים. לטענת פרס, שחרור כזה יושג במחיר של ויתור על חלקי ארץ

נשיא המדינה שמעון פרס, נאם הערב (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ורעייתו פולה. בנאומו, אמר פרס, כי "אצל בן-גוריון, האמת מעל לכל. ולהיות 'עם-סגולה' ו'אור-לגויים' היו לא רק חזון, אלא תוכנית עבודה. הוא היה הראשון שצידד בפתרון של שתי מדינות לשני העמים, הוא לא ויתר על זכותנו בארץ ישראל, אבל הוא סבר שחובתנו המיידית היא להציל את העם, לשחררו מתלות בזרים, דברים שאינם ניתנים להשגה ללא ויתור על חלקי ארץ".

פרס הדגיש בנאומו את העובדה כי מדינת ישראל נשלטת בידי גוף מרכזי אחד. לדבריו, "בן גוריון ביקר במחנות ההשמדה לאחר המלחמה וזועזע עמוקות. מאז הא להט להקים מקלט מידי לניצולים, מדינה יהודית, מדינה עצמאית שיש לה צבא אחד, פיקוד אחד, ונתונה למרות אחת - של הממשלה שנבחרה בדרך דמוקרטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם אף הוא בטקס שנערך בשדה בוקר, אמר כי "המכשול בין ישראל למצרים יתחיל להיבנות בתוך שבועיים".

נתניהו הדגיש בדבריו את הקשר שטבע בן גוריון בין ישראל לבין הנגב, וציין כי הפיתוח שלו, ובו קווי תחבורה הכוללים מסילת ברזל בין אשדוד לאילת, ישמור על הגשמת חזונו של ראש הממשלה הראשון.

בטקס נכחו חברי כנסת, שרים וכן בכירים במערכת המשפטית והמשטרתית. כמו כן, נכחו במקום גם תלמידים, חיילים, תושבי הסביבה וכן נציגים של הסגל הדיפלומטי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully