וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ש"ס נגד השר אלי ישי: "מתביישים בו"

מוטי לוי

14.11.2010 / 16:15

מהלך ההדחה שמוביל יו"ר ש"ס נגד ח"כ הרב חיים אמסלם, עורר ביקורת חריפה בקרב פעילי המפלגה. "התנהלות ישי מבטאת כשל דמוקרטי בש"ס. מייחלים שהרב אמסלם יקים מפלגה"

פעילים נגד אפליית ספרדים המשתייכים למפלגת ש"ס יצאו היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד יו"ר ש"ס אלי ישי על רקע מהלך ההדחה שהוא מוביל כנגד חבר מפלגתו ח"כ הרב חיים אמסלם. יוני מזרחי, פעיל בעיר החרדית מודיעין עילית, אמר לוואלה! חדשות כי "לפי איך שהדברים נראים כרגע אם יקים אמסלם תנועה פוליטית עצמאית הוא ורבים אחרים יבחרו להצביע לו ולא למפלגת ש"ס".

מזרחי הוסיף כי "אנחנו המשתייכים לציבור הספרדי החרדי מתביישים באחד כזה (אלי ישי. מ"ל) שאמור להיות הנציג שלנו בכנסת וכך הוא מתנהג". מזרחי אמר עוד כי " חבל שזה מה שאלי ישי עושה במקום לאמץ את הרב אמסלם וללמוד ממנו איך מנהלים מאבקים בשביל הציבור הספרדי".

באשר לשאלה האם יצביע לתנועה פוליטית בראשות הרב חיים אמסלם באם תקום אחת כזאת, הגיב מזרחי כי "לפי איך שנראים הדברים כרגע בוודאי שכן". עוד הוסיף מזרחי כי "לא רק אני, אלא גם שמעתי מהרבה אנשים במהלך סוף השבוע שמייחלים שהרב אמסלם יקים מפלגה בכדי שיוכלו להצביע לו". בנוגע לניסיון לגייס את הרב עובדיה ורבנים נוספים להדחתו של אמסלם אומר מזרחי כי "לא רק שתנועת ש"ס לא עושה את המינימום שמצופה ממנה לטובת בוחריה אלא היא גם משתמשת בגדולי ישראל בכדי לקדם את המטרות הפוליטיות הצרות של חבריה".

"אמבוש מבית"

יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה ומיוזמי העתירה לבג"ץ כנגד אפליית הבנות הספרדיות בעמנואל, אמר כי "בהתנהלות קטנונית", כהגדרתו, מנצל ישי את שהותו של הרב חיים אמסלם בחו"ל בכדי לעשות עליו 'אמבוש' מבית. עוד הוסיף ללום כי "אלי ישי חייב לזכור שבמשך כהונתו כיו"ר ש"ס הוא פירק את התנועה מכל נכסיה הארגוניים, כשזה כולל את מעין החינוך התורני, ועוד". ללום ציין עוד כי תחת הנהגתו של ישי הפכה ש"ס מתנועה שמובילה ונותנת את הטון בציבוריות הישראלית לתנועה שנגררת אחר מפלגת "דגל התורה" האשכנזית. לדבריו של ללום, בעקבות התנהלותו של ישי, "במקום שהתחרות בש"ס תהיה מי פועל יותר, כיום הח"כים מתחרים מי עושה פחות והסבל כולו שלנו".

הדר לפשיץ, חבר תנועת 'נאמני תורה ועבודה' ודוקטורנט למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, התגייס אף הוא להגנתו של אמסלם. לפשיץ אמר על אמסלם כי "בשונה מכל הח"כים של ש"ס הוא תלמיד חכם. הוא היחיד שמילא תפקיד רבני, הוא הוציא אף לאחרונה ספר הלכה שזכה להסכמות נלהבות של גדולי ישראל, אלא שהוא מבטא את העמדה הקלאסית של פוסקי ההלכה הספרדים, וזה מעלה את הפיוז לחרדים". לדבריו של לפשיץ התנהלותו של אלי ישי בניסיון ההדחה של אמסלם מבטאת כשל דמוקרטי במפלגת ש"ס. לאור העובדה כי מרבית בוחריה של ש"ס נמנים בעיקר על הציבור הספרדי המסורתי, מה שלא מפריע לנציגיה הפוליטיים לפעול לפי תכתיבים של גורמים חרדיים.

מוקדם יותר הבוקר הגיבו מקורביו של ח"כ הרב אמסלם למהלך ההדחה שמוביל ישי וטענו כי ישי מוביל את "הרדיפה חסרת ההיגיון וציד המכשפות נוטף הדם" בגלל "קנאתו במעמד וביוקרה הציבורית להם זוכה הרב אמסלם החוצים מגזרים ועדות". עוד אמרו מקורביו כי ישי הוא בעצם כלי שרת בידי "פטרוניו הלא רשמיים", כהגדרתם, כשהם מתכוונים לחרדים האשכנזים. לדבריהם, האשכנזים מפעילים מזה זמן רב מכבש של לחצים על ישי בכדי להוציא את אמסלם משורות מפלגת ש"ס, וזאת מפני "חששם כי התמיכה והאהדה לה זוכים דעותיו ופעולותיו יובילו להפסקת שליטתם האבסולוטית בציבור הספרדי ובמנהיגיו".

ליצירת קשר עם כתבנו לענייני חרדים: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully