וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי - אסור לדוג בכנרת

רמי שני ועידן אבני

14.11.2010 / 15:48

משרד החקלאות מפיל היום פצצה על דייגי הכנרת – איסור דיג מוחלט בשנתיים הקרובות. בממשלה טוענים כי הכנרת עומדת בפני אסון אקולוגי ואיסור הדיג יחזיר את האיזון האקולוגי לאגם

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

השבתת הדיג בכנרת יוצאת לדרך. משרד החקלאות הודיע היום (ראשון) על אי חידוש רישיונות דיג בכנרת באופן מוחלט בשנתיים הקרובות. מתחילת ינואר הקרוב ועד סוף דצמבר 2012 תיאסר פעילות דיג מכל סוג שהוא, באופן מוחלט, בכל הכנרת, ובכל הנחלים הנשפכים לאגם, בהם גם קטע נהר הירדן הנשפך לאגם. במקביל לאיסור הדיג, יתבצעו פעולות אכלוס יזום של דגים באגם.

לפני כחצי שנה החליטה הממשלה על השבתת הדיג בכנרת, בעקבות נתוני משרד החקלאות מהם עלה כי כמות הדגה בכנרת ירדה בעשור האחרון, ובייחוד בשנתיים האחרונות, בעשרות אחוזים מדי שנה. על פי משרד החקלאות, הנתונים עוררו חשש ממשי לאסון אקולוגי שיתרחש בעקבות אובדן משאב הדגה בכינרת והפיכתו לאגם ללא דגים.

הדייגים יפוצו

מנתונים שהוצגו בחודש מאי האחרון לוועדת הכספים של הכנסת התברר כי בכנרת פועלים כ-150 דייגים מורשים. במשרד החקלאות עדיין בוחנים דרכים למזער את הנזק שייגרם לדייגים בזמן ההשבתה ובמשרד מבטיחים כי דייגים אשר ניהלו ספרים כחוק, יזכו לתמיכה ביחס להכנסתם הקודמת. במשרד החקלאות הזהירו עוד כי אדם שידוג בכנרת במהלך תקופת ההשבתה, צפוי לעונשים הקבועים בחוק, לרבות קנס מינהלי של 1,000 שקלים ותפיסת ציוד הדיג והספינה, בגין דיג ללא רישיון.

יעקב פדידה, יו"ר ועד הדייגים בטבריה, אמר בתגובה כי "הם חוכמולוגים גדולים. השר שמחון יכול לשבת בבית בלי לקבל משכורת, אבל העובדים של אגף הדיג לא יכולים לשבת בלי לקבל משכורת. אני לא מתרגש מהם, יכולים להוציא הודעות כמה שהם רוצים. ברגע שהשר לא יישב איתנו עם אנשים מקצועים לבדוק איך מאכלסים את הכנרת בדגה, לא יהיה כלום".

פדידה הוסיף: "לא ייתכן שיושיבו אותנו בבית אחרי שכמה שנים לא איכלסו את הכנרת והיא הגיעה למצב הזה. אין להם אפילו תוכנית שנתית של מה עושים בכנרת כשסוגרים אותה. הם חושבים שזה יעבור בקלות. אי אפשר להוציא החלטות כדי לדפוק את הדייגים. משרד החקלאות שם לו למטרה לחסל את הדייגים ולגדל דגים רק בבריכות הדגים. אנחנו בתיאום עם עורך דין נוציא להם צו מניעה, ניקח אותם לבית משפט ונצא להפגנות מול הבית של שמחון. מבחינתנו בראשון בינואר הכל ממשיך כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully