וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא במכה: מיליוני מוסלמים עלו לרגל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.11.2010 / 15:45

מכה, העיר הקדושה ביותר לאיסלם, הוצפה במיליוני עולים לרגל שהגיעו לסעודיה כדי לקיים את מצוות החאג'. אל החששות הקבועים מפני צפיפות-יתר מצטרף השנה גם החשש שאל-קאעדה ינסה לבצע פיגוע

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

יותר מ-2.5 מיליוני מוסלמים הגיעו לערב הסעודית לרגל חג הקורבן כדי למלא את מצוות העלייה לרגל – החאג'. כוחות הביטחון בערב הסעודית נמצאים בכוננות שיא, מחשש לפגיעה בעולי הרגל. אלפי אנשי כוחות הביטחון התפרשו ברחבי הערים ואף הציבו מעל 2,000 מצלמות אבטחה באזורים שבהם נמצאים מרבית המתפללים המוסלמים.

החשש הסעודי נובע בעיקר מפיגוע שעלול לבצע ארגון אל-קאעדה. שר הפנים הסעודי, נאיף בן עבד אל-עזיז, התייחס לנושא ואמר כי "אי אפשר לשלול אפשרות שאל-קאעדה יתקוף את המתפללים בעת העלייה לרגל". הארגון הקיצוני, מצדו, הבהיר כי אין לו שום כוונה לפגוע במתפללים: "החאג' הוא מצווה של האיסלם. הארגון חרד לשלומם של המוסלמים. בנוסף, העיר מכה היא הקדושה מכולן ואי אפשר לתקוף מקום כה קדוש".

מדי שנה מגיעים לערים מכה ומדינה שבערב הסעודית מיליוני מוסלמים מרחבי העולם כחלק ממצוות העלייה לרגל. החשש מפיגועים מתווסף לחשש מצפיפות קשה שעלולה לעלות בחיי אדם, תרחיש שמתממש כמעט מדי שנה. בנוסף לכך, מי שינהל את אירועי העלייה לרגל שנפתחו היום לא יהיה עבדאללה המלך אלא שר הפנים, וזאת משום שהמלך פרץ דיסק בגבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully