וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "ללא כדאיות בהשקעה בתמר, אין פרויקט"

מוטי בסוק וצבי זרחיה

14.11.2010 / 15:04

שר התשתיות עוזי לנדאו התייחס לדו"ח שישנסקי ואמר כי "אי הגעת גז בזמן מסכנת את אספקת החשמל". השר הביע תקווה כי הממשלה תכניס שינויים בדו"ח שיתחשבו במשקיעים הפוטנציאלים

"מבחינתנו הדבר החשוב ביותר הוא לצאת לפיתוח שדה הגז תמר. המשרד בקשר עם היזמים, ואני סבור כי הם גם בדעה זו", כך אמר הצהריים עוזי לנדאו בתגובה לדו"ח שישנסקי במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס במשרדו.

לדברי לנדאו, "אם ההשקעה בתמר לא תהיה כדאית למשקיעים - לא יהיה פרויקט תמר. אי הגעת גז בזמן מסכנת את אספקת החשמל למדינה. אחריות הממשלה ואחריות משרדי היא שאספקת הגז לישראל תהיה כסדרה".

לנדאו ציין כי טיוטת דו"ח ועדת שישנסקי תתפרסם מחר, אחרי כן יגיע שלב השימוע ורק לאחר מכן הממשלה תתכנס לדון בדו"ח ותמסור את החלטתה. לנדאו הביע תקווה כי הממשלה תכניס שינויים בדו"ח שיתחשבו במשקיעים הפוטנציאלים, אך גם באינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה.

קוראים לדיון מהיר בכנסת על מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי

במקביל, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן (ליכוד), ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה), ח"כ נחמן שי (קדימה) וח"כ רוברט טיבייב (קדימה) הגישו היום בקשה לדיון מהיר לנשיאות הכנסת בנושא מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי.

בדיון יוצגו ויפורטו ההמלצות והמסקנות של הוועדה בפני חברי הכנסת ויערך דיון מקיף ומעמיק בנושא משמעותי זה הנוגע לכל אזרחי המדינה, בייחוד על רקע ישיבת ועדת כלכלה הקודמת לפני כחודשיים שקיבלה המלצות בנושא טרם מסקנות הוועדה.

לדברי שאמה, "מטרת הדיון היא סקירה ובחינה של מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי וכן קבלת החלטה הצהרתית עדכנית של הוועדה במקום ההחלטה הקודמת שלה", בה נקבע כי אין להעלות את התמלוגים. "כמו כן, לאור הדעות וההשגות השונות ביחס למסקנות הביניים ראוי שיוצגו ויובהרו לחברי הכנסת קבל עם ועדה", אמר שאמה. "כבר לפני יותר מחודש פניתי בכתב ליו"ר בכדי לקיים דיון מחדש אך הוא בחר להתעלם וסיבותיו עימו. היום כאשר לוועדת ששינסקי יש כבר כיוון ברור הנוגד את החלטת ועדת הכלכלה קם צורך כפול ומיידי לקיים דיון אמיתי .

חבר הכנסת טיבייב הסביר, כי "מדובר בפרויקטים בעלי השלכות אדירות למדינת ישראל ולכלכלתה, על הכנסת לנקוט עמדה ברורה שמצד אחד שתשמור על זכותם הטבעית של היזמים להרוויח מתגליות הגז ומצד שני תתן מענה על מנת שאזרחי המדינה יוכלו ליהנות ממשאבי הטבע בהם התברכה המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully