וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה בקשת אסיר שהורשע באונס למשפט חוזר

גלעד גרוסמן

14.11.2010 / 14:18

בית המשפט העליון דחה את בקשתו למשפט חוזר של גבר שנידון ל-22 שנות מאסר לאחר שהורשע באינוס אשתו, תוך התעללות בה והשמעת איומים נגדה. זאת אף שלטענת סנגוריו, האישה חזרה בה מדברים שאמרה במשטרה נגד בעלה

בית המשפט העליון דחה באחרונה את בקשתו למשפט חוזר של גבר שנידון ל-22 שנות מאסר, לאחר שהורשע באונס אשתו. הגבר הגיש את הבקשה לקיום משפט חוזר בעקבות שלושה כתבי אישום שהוגשו נגד האישה, בהם יוחס לה, בין היתר, העללה באונס.

ב-2001 הורשע הבעל בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ואינוס תוך התעללות ואיומים. בין השאר, הוא הורשע בכך שהפשיט את האישה בדירתם, קשר את ידיה ורגליה לכיסא, חסם את פיה ובעודה קשורה צרב את מפשעתה עם כפית שחימם. לאחר מכן הוא הותיר אותה קשורה לכיסא במשך כל הלילה. במקרה אחר הוא הורה לה לשכב עירומה על ריצפת דירתם שהיתה בשיפוצים - והיכה אותה בקרש ובמקל של מטאטא על גבה ובטנה. הוא גם שפך עליה נפט ואנס אותה באמצעות אקדח סיליקון.

הוא הורשע על סמך עדותה של האישה במשטרה, אף שעל דוכן העדים היא חזרה בה מדבריה. בבקשה למשפט חוזר, שהוגשה באמצעות הסנגורית הציבורית הארצית עו"ד ענבל רובינשטיין ועו"ד משה סרוגוביץ מהסנגוריה, נטען שלאחר שהתלוננה נגד בעלה, טענה האישה שאדם אחר, בן משפחתה, גרם לה את החבלות. בעדותה בבית המשפט סיפרה שהותקפה על ידי אחיה, לאחר מכן על ידי חבורה של תוקפים ולבסוף על ידי אישה. בנוסף, היא סיפרה שגרמה לעצמה חלק מהחבלות מתוך רצון להתאבד.

"קיימות די והותר ראיות"

הסנגורים טענו גם, כי הוגשו נגד האישה שלושה כתבי אישום, שבאחד מהם היא הואשמה בכך שהעלילה עלילת אונס על אדם אחר. הסניגורים גם הציגו מכתבים ששיגרה האישה לבעל, בהם היא הביעה את אהבתו אליו וסיפרה שהעלילה עליו. עוד נטען בבקשה, כי האישה סובלת מבעיות נפשיות שונות. לטענת הבעל, המידע החדש מעמיד בסימן שאלה את מהימנותה של האישה.

השופטת עדנה ארבל דחתה את הטענות הללו. "הראיות החדשות שצורפו לבקשה מלמדות על פער מסוים בין מה שידוע היום לבין מה שהיה ידוע לבית המשפט באשר לכתבי האישום העומדים נגד המבקשת ובאשר למצבה הנפשי והפיזי. למרות זאת, לא שוכנעתי כי מידע זה, לו היה ידוע לבית המשפט, היה מביא לשינוי בקביעותיו", כתבה בהחלטתה.

ארבל הבהירה כי כתבי האישום שהוגשו נגד האישה אינם משנים באופן מהותי את תמונת המצב שהוצגה לבית המשפט המחוזי. "קיימות די והותר ראיות לחיזוק הודעתה של המתלוננת, באופן שמציב בסיס איתן לפסק הדין בו הורשע המבקש", קבעה. היא הבהירה שגם המכתבים אינם מחדשים דבר, מכיוון שבית המשפט התייחס בעת המשפט המקורי לחזרתה של האישה מגרסתה ולגילויי האהבה שהיא מרעיפה על בעלה. "התנהגותה מעוררת התהיות של המתלוננת ואישיותה המורכבת", כתבה ארבל, מצאו ביטוי בהכרעת הדין המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully