וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: יהודה ברקן העלים מסים במיליוני שקלים

גלעד גרוסמן

14.11.2010 / 12:57

השחקן ובמאי הקלונוע מואשם בביצוע שורה של עבירות מס. בכתב האישום שהוגש נגדו, נטען כי ברקן השתמש בחברות קש, שהיו רשומות על שם אשתו ובניו, במטרה להשמיט הכנסות של יותר משני מיליוני שקלים

כתב אישום נגד הבדרן ובמאי הקולנוע יהודה ברקן הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום ברחובות בגין שורה של עבירות מס. ברקן נאשם בכך שהשתמש בחברות שהיו רשומות על שם אשתו ובניו כדי להעלים הכנסות בגובה כ-2.25 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אורית גולדמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ברקן הקים שתי חברות - "ברקוביץ מופעים בע"מ", שעסקה בהפקות מופעים ותכניות טלוויזיה - ונרשמה על שם אשתו אילנה, וחברת "אולפני זהב בע"מ", שעסקה בהפקת אירועים למגזר הדתי ונרשמה על שם עידו ברקן, בנו של הבדרן.

לטענת הפרקליטות, בין שנת 2000 ל-2001, בזמן שברקן עסק בהנחיית תכניות רדיו, הופעות בהרצאות ואירועים, הוא קיבל תלושי שכר פיקטיביים מ"אולפני זהב", שבהם הציג משכורת של 2,500 שקלים בחודש. באופו הזה הוא העלים - כך נטען - הכנסות בגובה כחצי מיליון שקל. עוד נאמר בכתב האישום, כי ברקן מכר את זכויות השידור בסרטי הקולנוע לשידורי קשת תמורת יותר ממיליון שקלים והפקיד את הכסף בחשבונות בנק סמויים.

כמו כן, בכתב האישום נטען כי בשנים 2006-2003 נרשם ברקן כשכיר ב"אולפני זהב", בעוד למעשה הוא ניהל את החברה. לאחר מכן רשם את בנו רועי כעובד בחברה, אשר כביכול קיבל בשנים האלה משכורת של 235 אלף שקלים. אולם למעשה הוא כלל לא עבד בחברה. לפני כשנה וחצי נידון רועי ברקן ל-20 חודשי מאסר על חלקו בפרשה.

פרקליטו של יהודה ברקן עורך הדין עמית בר – טוב מסר כי קיבל לידיו את כתב האישום. "אנחנו לומדים את כתב האישום ונגיב בהתאם לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully