וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתרסקות: חודשו טיסות האימונים ב-F16I

יהושע בריינר

14.11.2010 / 12:10

ארבעה ימים לאחר תאונת המטוס בה נהרגו רב-סרן עמיחי איטקיס ורב-סרן עמנואל לוי, הורה מפקד חיל האוויר לחדש את טיסות האימונים במטוסי הסופה. בחיל האויר מעריכים: סבירות גבוהה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מכשל טכני

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה היום (ראשון) על חזרתם של מטוסי ה-F16I (סופה) לטיסות אימונים. זאת לאחר שטיסות האימונים של מטוסי הסופה קורקעו בשבוע שעבר בעקבות תאונת המטוס במכתש רמון בה נהרגו רס"ן עמיחי איטקיס ורס"ן עמנואל לוי.

ההכרזה על חזרה לטיסה של המערך נעשתה לאחר שבכלל מטוסי החיל בוצעו בדיקות טכניות, על מנת לשלול אפשרות של תקלה במטוסים. בעקבות הבדיקה התחזקה ההערכה כי התרסקות המטוס במכתש רמון נגרמה כתוצאה מטעות אנוש ולא מכשל טכני. עם זאת, בחיל עדיין לא פוסלים את האפשרות כי כשל במערכת התראת הגובה של המטוס הביא להתרסקות. מממצאי חקירה ראשוניים של ועדת הבדיקה שהקים מפקד חיל האוויר, עולה בסבירות גבוהה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מכשל טכני. הקופסה השחורה של המטוס נשלחה בימים האחרונים לבדיקה בארצות הברית ובימים הקרובים צפויים לנתח שם את נתוניה.

בתוך כך, רס"ן עמנואל לוי ממעלה אדומים, הנווט שנהרג בהתרסקות מטוס הסופה ביום רביעי האחרון במכתש רמון, הובא למנוחות. הלוויתו התקיימה בחלקה הצבאית שבהר הרצל והשתתפו בה בכירים בצה"ל, בהם מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully