וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: למנות נשים וערבים למנהל מקרקעי ישראל

גלעד גרוסמן

14.11.2010 / 11:02

לטענת ארגונים לזכויות אדם, למרות קביעות חוזרות ונשנות של בתי המשפט, כל חברי מועצת מקרקעי ישראל הם גברים יהודים. בעתירה לבג"ץ הם דורשים לבטל את מינויים של חלק מחברי המועצה ולמנות במקומם ערבים ונשים

האגודה לזכויות האזרח ועמותת "איתך, משפטניות למען צדק חברתי" עתרו הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה למנות למועצת מקרקעי ישראל ערבים ונשים, בשיעור המבטיח ייצוג הולם לאוכלוסיות הללו.

לפני שנה החליטה הממשלה למנות חברים למועצת מקרקעי ישראל, גוף שתפקידו לקבוע את המדיניות הקרקעית של מנהל מקרקעי ישראל, לפקח על פעולות המנהל ולאשר את תקציבו. "מכאן עולה, כי למועצה חשיבות מהמעלה הראשונה בכל הנוגע לקרקעות בישראל, וכי היא מנהלת את אחד הגופים הכלכליים החשובים ביותר בישראל", נכתב בעתירה. אולם, למרות קביעות חוזרות ונשנות של בתי המשפט, כל חברי המועצה שמונו הם גברים יהודים. בעתירה נטען שכיום אין מנוס אלא לבטל את מינויים של חלק מחברי המועצה - ולמנות במקומם ערבים ונשים.

"מועצת מקרקעי ישראל מקבלת החלטות חלוקתיות מרכזיות המשפיעות על קבוצות שונות בישראל, ובהן על האוכלוסייה הערבית בישראל", נכתב בעתירה. "נוכחותם של נציגים ערבים תאפשר ייצוג של מגוון עמדות ואינטרסים הנוגעים לקבוצת מיעוט לאומית, אשר לא פעם נאלצת להתמודד עם אפליה מובנית וממוסדת בתחומים השונים ובפרט בתחומי הקרקע והדיור". עוד נכתב, כי שיעור הייצוג של נשים בדירקטוריונים של החברות הציבוריות עומד על 17% בלבד.

"נוכחותן של קבוצות מיעוט וקבוצות מודרות בגופים השלטוניים מביאה לשיפור מעמדם ולקידום האינטרסים החיוניים להם", נכתב בעתירה. "נוכחותם אף מגבירה את מחויבות השלטון לשוויון המהותי - ומביאה לכך שמשאבי החברה יחולקו בצורה הוגנת ושוויונית יותר". העותרים הוסיפו כי למתן ייצוג הולם יש השפעה סמלית שמסייעת לקבוצות מיעוט ולקבוצות מודרות, "שסבלו מעוול היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully