וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מתכננים לזרז עבודות בנייה קיימות

14.11.2010 / 10:01

במקביל לביקורת ולזעם שמשמיעים ראשי המתנחלים על כוונת נתניהו לחדש את הקפאת הבנייה ביו"ש, הם נערכים להשלמת יסודות של מבנים שונים, כך שבכל מקרה ניתן יהיה להמשיך בבנייה

בקרב המתנחלים נשמעה הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על הקפאת בנייה נוספת בהתנחלויות, וראשיהם אינם מתכוונים לבזבז זמן. ההערכה היא כי החשש מחידוש ההקפאה יביא לזירוז משמעותי בעבודות הבנייה הקיימות, במטרה לוודא שיסודות המבנים כבר מוכנים.

בתקופת ההקפאה האחרונה הותר להמשיך בהקמת מבנה שיסודותיו כבר עמדו, וצו ההקפאה לא היה תקף לגביו. "האנשים שלנו לא טיפשים", אמר צביקי בר חי, ראש מועצת דרום הר חברון. "הכוונות הללו של ראש הממשלה לא נפלו עלינו כרעם ביום בהיר. אני מעריך שמי שבונה, או שהתחיל כבר בעבודות ראשוניות, יזדרז לבנות כמה שיותר". בר חי, יחד עם יתר חבריו להנהגת המתנחלים, תוקף את התנהלותו של נתניהו.

"הממשלה הלאומית של ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלא לעמוד במילתה היא. השרים אמרו מילים מפורשות נגד הקפאה נוספת, ואנו מצפים מהנהגה שבשעת מבחן לא תיכנע אלא תעמוד בלחצים מול דרישות אמריקאיות", אמר בר חי. לדבריו, "יש דברים בהתנהלות של מדינה שלא כסף ולא מטוסים חדשים יכולים לשנות, ואלה הם הקווים האדומים שהממשלה מציבה. אם כל קו שהממשלה מעמידה הופך לזמני, לא נגיע רחוק".

בקרב המתנחלים נשמעו גם איומים פוליטיים לעברו של נתניהו. "הכרזה על הקפאה נוספת תהיה תחילת הספירה לאחור לסיום כהונת ממשלת נתניהו", אמר הבוקר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. "חשבנו שיש גבול לחוסר אמינות ולכחש, אבל מסתבר שנתניהו הוא נמר בטלוויזיה וחתול מבוהל בשטח. מצב ההתיישבות הורע דרמטית בתקופה זו, אפילו ביחס לימי ממשלת אולמרט", טוען מסיקה, "נתניהו הוא פוליטיקאי מבוהל וסחיט. הכניעה המבזה הזו פוגעת אנושות במפעל הציוני. אנחנו נרדוף פוליטית כל שר שיתמוך או שלא יתנגד. אם נתניהו רוצה להיות כמו שרון, המחנה הלאומי יקיא אותו מתוכו ויפיל את ממשלתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully