וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: להעביר חומר מצולם לנאשם בתקיפת שוטר

גלעד גרוסמן

14.11.2010 / 5:19

ד' הואשם בתקיפת שוטר במהלך פינוי חוות פדרמן ב-2008. בית המשפט הורה להעביר לידי פרקליטו את כל החומר שאספה המשטרה בנוגע לאירוע ואת הפקודות המבצעיות שלה

בית משפט השלום בירושלים הורה להעביר לידיו של אדם שהואשם בתקיפת שוטר את כל פקודת המבצע שניתנו למשטרה, לצבא ולשב"כ ביחס לפינוי חוות פדרמן באוקטובר 2008. כמו כן, המדינה חויבה להעביר את כל החומר המצולם והמוקלט שברשותה מליל הפינוי.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ד', הוא ניסה להגיע לחווה בעת פינויה, סירב להוראת שוטר לעצור ולאחר מכן החל לדחוף את השוטר. עוד נטען, שלאחר שנעצר קרא לעבר השוטרים קריאות גנאי. הוא טען מנגד, באמצעות עו"ד יצחק בם מטעם הסנגוריה הציבורית, כי שמע רעשים מכיוון החווה לכן התקדם לשם ואז התנפלו עליו השוטרים. הוא הכחיש שתקף את השוטרים, ואף טען שהם פעלו שלא כדין.

עו"ד באום טען כי האזור שבו הנאשם עוכב הוא שטח צבאי סגור לפלסטינים בלבד ולכן לא היה מקום לעצור אותו. כמו כן, הוא טען שהמקום שבו השוטרים עצרו את ד' נמצא מחוץ לשטח הצו. המשטרה התנגדה לבקשה, אולם השופטת אילתה זיסקינד קבעה כי החומר יועבר להגנה. "מקובלת עלי טענת ההגנה, כי לצורך הגנתה היא רשאית לבדוק ולבחון האם פעילות השוטרים במקום ביצוע העבירה למניעת הימצאות הנאשם במקום בו עמד, הצדיקה את פנייתם אליו בדרישה כי לא יתקדם לעבר המבנה, וכי מתן ההוראה באותה נקודה היתה בהתום לנהלים והנחיות שקיבלו השוטרים", כתבה השופטת בהחלטתה.

"בית המשפט קיבל את הטענה, שצריך לבדוק שהשוטר ביצע את תפקידו כדין", אמר עו"ד באום לוואלה! חדשות. "לשם כך צריך לבדוק אם הפקודות היו חוקיות או שמא התנוסס מעליהן דגל שחור. לא היה לשוטר שום סמכות למנוע את הימצאותו של הלקוח שלי במקום שבו הוא היה או למנוע מממנו להגיע לחווה".

ח"כ מיכאל בן-ארי אמר בעקבות ההחלטה כי הוא מקווה ש"ניתן יהיה למצות את הדין עם שוטרים שפעלו בניגוד לחוק, ובעיקר עם מי שאחראי לטארומות ולנזקים שנדרמו לילדים הקטנים של משפחת פדרמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully