וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשביעייה: להאריך ההקפאה בתמורה להטבות

14.11.2010 / 4:03

נתניהו הציג לשרים את עקרונות הצעת הממשל בוושינגטון: הקפאה נוספת של הבנייה, שלא תחול על מזרח ירושלים, בתמורה לשורת הטבות ביטחוניות והבטחה לא לבקש הקפאות נוספות בעתיד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג אמש (שבת) בפני פורום השביעייה את עקרונות ההצעה האמריקאית לחידוש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית, כפי שמזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון הציגה אותן בפני נתניהו בפגישתם ביום חמישי.

ההצעה מונה חמישה סעיפים: הראשון הוא שממשלת ישראל תכריז על השעייה נוספת של הבנייה החדשה ביהודה ושומרון למשך שלושה חודשים, על כל בניה שהחלה מתום צו ההקפאה הקודם ב-26 בספטמבר 2010. האמריקאים הסכימו כי הקפאת הבנייה לא תחול על מזרח ירושלים. כמו כן, הם הבטיחו שהם לא יבקשו הארכה נוספת של ההקפאה.

הממשל בוושינגטון התחייב גם להטיל וטו במשך שנה במועצת הביטחון של האו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים, ליוזמות אנטי ישראליות, כמו ניסיונות לכפות הסדר מדיני על ישראל, מתקפת דה לגיטימציה נגד ישראל, וניסיונות לשלול מישראל את זכותה להגנה עצמית.

בתמורה להקפאה בת שלושה חודשים, הממשל יבקש מהקונגרס האמריקאי לאשר אספקת 20 מטוסי קרב מתקדמים נוספים לישראל, בשווי כשלושה מיליארד דולר, כדי לשמור על יתרונה האיכותי. הסיוע ברכישת המטוסים יתווסף בעתיד להסכם ביטחוני ישראלי-אמריקני מקיף, שייחתם במקביל לכינון הסכם עם הפלסטינים, במטרה לענות על צרכי הביטחון של ישראל בכל הסדר עתידי. הדיונים לגיבוש ההבנות הביטחוניות רחבות ההיקף יחלו כבר בשבועות הקרובים.

פורום השביעייה דן בפרטי ההצעה האמריקאית וההערכה היא כי ההצעה שקלינטון העבירה לראש הממשלה, היא המקיפה ביותר שהאמריקאים הציעו לנתניהו במאמציהם לשכנעו לבצע הקפאה נוספת. ההצעה לא היתה בידי ראש הממשלה לפני ביקורו בארצות הברית, ממנו שב ביום שישי.

בעקבות פרסום ההצעה, מקורבי יו"ר ש"ס השר אלי ישי, החבר בפורום השביעייה, אמרו הלילה (ראשון) לוואלה! חדשות כי, "עמדתו של השר ישי היתה נגד המשך ההקפאה, ועמדתו לא השתנתה".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר בתגובה כי "הדרישה להקפיא גם את מה שהוחל את בנייתו כחוק מאז ה-26 בספטמבר היא רעיון הזוי וחצוף במיוחד. זוגות צעירים וקבלנים ישראלים אינם יו-יו בידיה של הילרי קלינטון".

עדכון ראשון: 23:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully