וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנאשם בסחר איברים נעצר בקוסובו ב-2008

14.11.2010 / 0:01

משה הראל, הישראלי שהואשם בקוסובו בסחר איברים, נעצר במדינה כבר ב-2008. הוא שוחרר בערבות כדי להתאבל על אמו לא שב להתייצב למשפט, בניגוד לתנאי שחרורו

משה הראל, הישראלי שהואשם שלשלום (שישי) בקוסובו במעורבות ברשת בינלאומית לסחר באיברים, נעצר כבר לפני שנתיים, אולם שוחרר ושב לישראל. זאת לאחר שבית המשפט במדינה איפשר לו לקיים בארץ מנהגי אבלות בעקבות פטירתה של אמו. הראל עזב אז את קוסבו כדין לאחר ששוחרר בערבות. הוא היה אמור לשוב למדינה כעבור חודש, אולם לא עשה זאת. כפי הנראה, הוא לא נמצא כיום בישראל.

פרשת השתלת האיברים נחשפה לפני כשנתיים, בעקבות פשיטת המשטרה על מרפאת "מדיקוס" שבפרישטינה, בירת קוסובו, בסוף 2008. בפשיטה אותר תושב אשדוד בן 75 שעבר זמן קצר קודם לכן השתלת כליה. לטענת גורם הבקיא בפרשה, יום קודם לכן בוצעו במרפאה השתלות בשני ישראלים נוספים, בני זוג מדרום הארץ.

בעקבות הפשיטה נעצרו ארבעה ישראלים, בהם הראל, בן 60, שנאשם שהיה אחראי על גיוס התורמים והעברתם לקוסובו וכן היה אחראי להבטיח את העברת התשלומים לתורמים. על פי החשד, הראל תיווך בין המושתל הישראלי לצעיר טורקי בן 19 שמכר לו כליה תמורת 20 אלף דולר. הראל, נטען בעת מעצרו, נפגש באיסטנבול עם תורם הכליה, העביר לו הזמנה מהמרפאה כדי שיוכל להציגה בפני רשויות ההגירה בקוסובו ואף טס עמו באותו מטוס בחזרה לבלקן.

יחד עם הראל נעצרו אז גם המושתל, שנפטר בנתיים, בנו וכלתו. בני המשפחה שוחררו כעבור כחודשיים, אולם הראל, למרות היותו אזרח זר והעובדה שמדובר בעבירה שהעונש עליה הוא עד 12 שנות מאסר, שוחרר כאמור לאחר מעצרו, בעקבות מות אמו.

פרקליטו, עו"ד מרדכי ציבין, שכנע את השופט שדן במקרה כי הראל יוכל לקיים את מנהגי האבלות על אמו רק בישראל. השופט, וינו בולל, כתב בהחלטתו כי השתכנע שמדובר בטיעון הומניטארי, ולכן הורה על שחרורו בערבות. כאמור, הראל היה אמור לחזור לקוסובו כעבור חודש, ולא שב.

עו"ד ציבין, שמייצג ישראלים שהסתבכו בפלילים בחו"ל, בהם גם סא"ל יאיר קליין, הכחיש את ההאשמות נגד הראל. "ההאשמות כלפי הראל חסרות ביסוס", אמר לוואלה! חדשות. "הוא קורבן ושעיר לעזאזל במקומם של בכירים בקוסובו. העובדה שהשופט שיחרר אותו בערבות ואפשר לו לעזוב את קוסובו מצביעה על כך שאין ראיות נגדו. במיוחד לאור העובדה כי נדיר לשחרר בערבות ולאפשר יציאה מהארץ לאזרח זר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully