וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר: אלפי פלשמורה יעלו לארץ

פנחס וולף

14.11.2010 / 0:04

ראשוני העולים צפויים להגיע לישראל בפברואר, ומבצע להעלאת יותר מ-7,000 בני פלשמורה נוספים יסתיים בתוך שלוש שנים. עם תום המבצע לא תאושר יותר כניסת עולים נוספים מאתיופיה, אלא על בסיס פרטני

ממשלת ישראל תדון היום (ראשון) בהעלאת 7,846 בני הפלשמורה מאתיופיה. 600 העולים הראשונים מתוכם יגיעו לישראל, ככל הנראה, בחודש פברואר 2011, ואחר כך יעלו 200 נוספים מדי חודש. כעבור שלוש שנים יושלם המבצע.

הממשלה צפויה להחליט עוד כי עם תום המבצע, מדינת ישראל לא תאשר עוד כניסת מועמדים נוספים מאתיופיה בטענה לשייכות לקהילת בני הפלשמורה. יהודים מאתיופיה יוכלו לעלות לישראל לאחר מכן רק על בסיס פרטני על פי חוק השבות.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: "צפוי כי בתום השנה הראשונה למימוש ההחלטה יהיה קושי במקומות במרכזי קליטה". כדי להיערך מראש לכך, תוקם ועדה בין משרדית בראשות מנכ"ל משרד האוצר שתביא בתוך 60 יום מתווה לפתרון בעיית המקום ותבחן כלים לתמרוץ היציאה ממרכזי הקליטה. "בכך", נכתב בהצעת ההחלטה, "יבוא לסיומו מהלך להבאת בני הפלשמורה לארץ, ויסתיים פרק בדברי ימיה של הקהילה ופרק בדברי ימיה של מדינת ישראל".

"הביקורת הציבורית תהיה קשה מאד"

הצעת ההחלטה שהוגשה לשרים קובעת, כי המועמדים לעלייה לישראל יצטרכו לעמוד בשלושה תנאים: עליהם להיות בנים לאמהות יהודיות המבקשים לשוב ליהדות על פי ההלכה בישראל, עליהם להיות רשומים ב"פנקס קהילת הממתינים בגונדר" משנת 2007, ועל קרובי משפחתם בישראל להגיש בתוך שלושה חודשים בקשה להעלאתם לישראל.

לפני ישיבת הממשלה, ארגון "נאקוג'" הפועל בעיר גונדר שבאתיופיה, התחייב כי בתום הגעת 600 העולים הראשונים, הוא יפסיק את פעילותו בגונדר, ייצא מאתיופיה ויעביר את ניהול המתחם לידי הסוכנות היהודית.

כבר בדצמבר, צפוי צוות מורחב של משרד הפנים לצאת לאתיופיה להתחיל בפעילות. לאחר החלטת הממשלה, מדינת ישראל תתחייב בפני ממשלת אתיופיה לסיים את העיסוק המאורגן בסוגייה.

המשרד לקליטת העלייה הביע התנגדות להצעת ההחלטה. במכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, כתב מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה דמיטרי אפרצב, כי ההחלטה תיצור "מצב בלתי אפשרי בו הממשלה לא תהיה מסוגלת לעמוד בהחלטתה, ולבד מהתבזות שהמצב ייצור, הרי שהביקורת הציבורית, שתגרור העובדה שלא יהיו פתרונות דיור זמני, תהיה קשה מאוד".

עדכון ראשון: 19:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully