וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעמיד את שאמה לדין על הסתה לגזענות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.11.2010 / 17:17

ח"כ טאלב א-סנע זעם על דבריו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן לפיהם יש להעביר את שטחי המשולש לרשות הפלסטינית במסגרת הסדר, והגיש תלונה ליועמ"ש. ח"כ טיבי: "יש להעביר כמה שיותר ח"כים מהליכוד ומהימין סדרת חינוך"

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיב היום (שבת) לדבריו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) לפיהם יש להעביר את שטחי המשולש לרשות הפלסטינית במסגרת הסדר. א-סנע אמר כי "תושבי המשולש היו כאן ויישארו. לעומתם, גורל הפשיסטים והגזענים הוא לסל האשפה של ההיסטוריה. תושבי המשולש לא הגיעו לכאן בספינה או במטוס, אלא היו כאן מאז ולתמיד ולנצח הם יישארו.

"מי שזה לא מוצא חן בעיניו, יכול לחזור אל המקום שממנו הגיע", הוסיף א-סנע, שבעקבות הדברים הגיש תלונה נגד שאמה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה בגין הסתה לגזענות וקריאה לטרנספר.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב אף הוא לדברים ואמר כי "יש להעביר כמה שיותר ח"כים מהליכוד ומהימין סדרת חינוך בערכי הדמוקרטיה כדי שיפסיקו להתייחס אל 20% מהאזרחים כאל כלי שחמט שאפשר לנייד. הח"כים מהימין משתלחים בנו כי זה נחשב לרווחי מבחינה אלקטורלית ומקריבים בדרך ערכי יסוד של אזרחות ודמוקרטיה".

"אנחנו לא כלי שחמט"

שאמה הצהיר היום במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע כי "בהסדר קבע, חייבים להעביר את המשולש ואת אזור אום אל-פחם לשטחי הרשות הפלסטינית". שאמה ציין כי "האוכלוסייה הערבית בישראל סובלת מהקצנה ומהתחזקות גורמים דוגמת השייח' ראיד סלאח. אני אומר – או אחים, או נפרדים. אני לא בעד טרנספר, אני פשוט מעביר אותם, את רכושם ואת בתיהם לשטח הרשות הפלסטינית".

כאשר נשאל שאמה כמה מערביי ישראל צריכים לעבור במסגרת הסדר מדיני השיב כי "כמה שיותר". "אני חושש מהשתלטות של עורכי דין ערביים על מחוז הצפון של לשכת עורכי הדין", הסביר שאמה. "אני בעד מדינה יהודית ודמוקרטית".

מנגד, הבהיר שאמה כי להערכתו יש עם מי לדבר על הסדר: "לדעתי נתניהו מבין את המשמעויות של משא ומתן אמיתי ורציני עם הפלסטינים", אמר. "זה לא יקרה תוך שלושה חודשים ואולי גם לא בשנה הקרובה, אבל יש פרטנר בצד הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully