וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסים טאלב: הרחבת הבנק הפדרלי מסוכנת

13.11.2010 / 11:32

בראיון לבלומברג השווה מחבר "הברבור השחור" את יו"ר הבנק הפרדלי ברננקי לטייס המדבר על מהירות אך לא דואג לבטיחות. לדבריו, ברננקי מסתכן בהיפר אינפלציה ומשבר עולמי חדש

הסיכונים הטמונים במאמצי הבנק הפדרלי לעודד את כלכלת ארה"ב באמצעות רכישות אג"ח הם אדירים, והבנק הפדרלי לא מבין את ההשלכות הפוטנציאליות, כך אמר היום נסים טאלב, פילוסוף-סוחר אשר חיבר את הספר "הברבור השחור".

"האנשים האלה לא מבינים את הסיכון", אמר טאלב בראיון לתוכנית "InsideTrack" בערוץ הטלוויזיה של בלומברג. טאלב השווה את קובעי המדיניות בבנק הפדרלי למנהלי לונג טרם קפיטל מנג'מנט, קרן הגידור שהקים ג'ון מריוות'ר ואשר קריסתה ב-1998 ערערה את יציבות השווקים הפיננסיים.

בשבוע שעבר הודיע יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, על תוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות בסך 600 מיליארד דולר, שנועדה לתמוך בכלכלת ארה"ב, וזאת לאחר סבב רכישות אג"ח בשווי 1.7 טריליון דולר שביצע הבנק מדצמבר 2008 ועד למארס האחרון. היום בוצע הצעד הראשון בתוכנית ההרחבה הכמותית החדשה, במסגרתו רכש הבנק הפדרלי אג"ח בשווי 7.229 מיליארד דולר.

לדברי טאלב, ברננקי אינו מבין כי בתוכנית הוא מסתכן בהשלכות לא מכוונות כגון היפר-אינפלציה, וכי היא עלולה בסופו של דבר להוליד תוצאה לא רצויה בדמות משבר חדש בשוקי העולם. "הוא אדם שמדבר על תשואות, מבלי לדבר על הסיכונים", אמר טאלב. "זה כמו טייס שמדבר על מהירות אך לא דואג לבטיחות. הצעדים שבהם הוא נוקט עשויים לעבוד, אך אם ייכשלו, הסיכון הוא אדיר".

בספרו "תעתועי האקראיות – הופעתו של הברבור השחור בשוקי ההון (ובחיים)", אשר יצא לאור לפני כארבע שנים, תיאר טאלב תופעה שאותה כינה "ברבורים שחורים" – אירועים נדירים ובלתי צפויים שמשבשים את התחזיות, ואשר התרחשו חודשים ספורים בטרם משבר הסאב-פריים שהוביל למשבר הפיננסי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully