וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקפאה החודש או הכרה אמריקאית במדינה פלסטינית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2010 / 22:48

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אמר כי אם ארה"ב לא תצליח לשכנע את ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות עוד החודש, הפלסטינים יבקשו ממנה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר היום (שישי) כי אם ארה"ב לא תצליח לשכנע את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית עוד החודש, הפלסטינים יבקשו ממנה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. עריקאת הטיל את האחריות לקיפאון המדיני על ישראל באמרו כי ישראל ממשיכה לאשר בנייה של יחידות דיור בירושלים "וממשיכה להפקיע אדמות".

"אם ארה"ב לא תצליח לכפות על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות בחודש הנוכחי, הצעד הבא שלנו יהיה בקשה להכרה אמריקאית במדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית", אמר עריקאת במהלך ביקור במרוקו. לדבריו, הרשות הפלסטינית תפנה גם למועצת הביטחון בבקשה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית .עריקאת פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו: "בפניך האפשרויות: שלום או התנחלויות. אי אפשר לשלב בין השתיים".

אתמול נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בניו יורק. בסוף הפגישה, אשר נמשכה כשבע שעות, הוציאו הודעה משותפת שדיברה על ההסכמות אליהן הגיעו שני הצדדים. בהודעה נכתב, בין היתר, כי "שני הצדדים הסכימו על חשיבות הימשכותן של השיחות הישירות בין ישראל והרשות הפלסטינית. מזכירת המדינה שבה והדגישה את מחויבותה הבלתי ניתנת לערעור של ארצות הברית לביטחון ישראל ולשלום באזור". עוד נכתב, כי "קלינטון שבה והדגישה כי 'ארצות הברית מאמינה שעל ידי משא ומתן בתום לב יכולים הצדדים להסכים יחדיו על סיום הסכסוך, ולגשר בין המטרה הפלסטינית למדינה עצמאית ובת קיימא שמבוססת על גבולות 1967 עם חילופי שטחים מוסכמים, לבין המטרה הישראלית למדינה יהודית עם גבולות בטוחים ומוכרים שמשקפים התפתחויות שחלו בינתיים וממלאים אחר צרכי הביטחון של ישראל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully