וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: העברת נשק לחיזבאללה - סכנה למזה"ת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.11.2010 / 12:06

לדברי מזכירת המדינה של ארה"ב, הדיווח על העברת נשק מסוריה לארגון הלבנוני הוא מקור דאגה לקהילה הבינלאומית. "אנחנו מזהירים את כולם, ובכלל זה את סוריה, מהסכנות הכרוכות בהעברת כלי נשק מתקדמים לארגון"

"אנחנו מזהירים את כולם, ובכלל זה את סוריה, מהסכנות הכרוכות בהעברת טכנולוגיות וכלי נשק מתקדמים לארגון חיזבאללה". כך הבהירה היום (שישי) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בראיון שהעניקה לעיתון הלבנוני 'א-נהאר'. לדברי קלינטון, "הדיווח על העברת נשק מסוריה לחיזבאללה הוא מקור דאגה אמיתי לארצות הברית ולקהילה הבינלאומית כולה. הדבר מאיים על ביטחון המזרח התיכון ועל ביטחונה של לבנון".

בתשובה לשאלה מה יקרה אם חיזבאללה "יצית את לבנון" במידה ויחליט בית הדין הבינלאומי להאשים את אנשיו במעורבות בחיסול ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי, אמרה קלינטון: "חיזבאללה צריך להבין שאם יפנה לאלימות, הדבר יפגע באינטרסים של לבנון, של העם הלבנוני, של ארה"ב ושל האזור כולו. עליהם לדעת גם שאם מטרת האלימות היא לעצור את בית הדין, הם לא יצליחו בכך".

מזכירת המדינה האמריקאית מתחה בראיון ביקורת על התנהלותה של סוריה ואמרה כי במהלך 20 החודשים האחרונים "ההתנהגות הסורית לא ענתה על הציפיות והתקוות שלנו. סוריה עדיין יכולה לבחור דרך אחרת ואנחנו מקווים שהיא אכן תעשה זאת". קלינטון הדגישה, כי ממשל אובמה "מחויב לגמרי להשגת שלום אזורי במזרח התיכון, שיכלול שלום בין סוריה לישראל וכן בין לבנון לישראל". היא הוסיפה ואמרה כי התמיכה האמריקאית בלבנון "יציבה ובלתי ניתנת לזעזוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully