וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4.5 שנים: אריאל שרון שב לחוות השקמים

אריאל נוי

12.11.2010 / 7:27

ארבע שנים וחצי אחרי ששקע בתרדמת, הועבר רה"מ לשעבר שרון לביתו בחוות השקמים, כשהוא מלווה בבניו. שרון יושאר בחווה לתקופה קצרה ויוחזר לבדיקות ולטיפולים בבית החולים, בו אומרים: "מאחורי שינוי זה יש שאיפה שמצבו ישתפר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: יותם בן-דוד)

השיבה הביתה: ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, הועבר הבוקר (שישי) במסגרת מבצע מיוחד מבית החולים שיבא בתל השומר לביתו בחוות השקמים, ארבע שנים וחצי לאחר שאושפז ושקע בתרדמת. לבקשת בני משפחתו של שרון, ההעברה בוצעה במהלך הלילה. מועד ההעברה המדויק נקבע על ידי בני המשפחה וגורמי האבטחה - ונשמר בסוד מהתקשורת על מנת למנוע את צילומו של שרון. בשעה 7:30 לערך, הגיעה השיירה שליוותה את שרון אל חוות השקמים.

עומרי שרון, בנו של אריאל שרון, ממתין לפינוי אביו מבית החולים לחוות השקמים. נמרוד סונדרס
עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, ממתין לצאתו מבית החולים/נמרוד סונדרס

קודם לכן, הגיעו מאבטחים של השב"כ ושל המשטרה לבית החולים והציבו פרגודים על מנת לשמור על פרטיותו של שרון. גם בניו של ראש הממשלה לשעבר, עמרי וגלעד, הגיעו על מנת ללוות את אביהם בדרכו הביתה. ניידת טיפול נמרץ של מד"א חיכתה לצאתו בפתח בית החולים.

מבית החולים שיבא נמסר מוקדם יותר, כי "לבקשת בני משפחת שרון, נערכת הנהלת בית החולים להעברתו של אריאל שרון לחוות השקמים. מועד ההעברה המדויק ייקבע על-ידי בני המשפחה וגורמי האבטחה. כוונת בני המשפחה היא ליצור - בהדרכת ובפיקוח צוות בית החולים - סביבה רפואית וסיעודית מתאימה שתאפשר בהדרגה את חזרתו של מר שרון לחווה".

ניידת טיפול נמרץ בה הובל אריאל שרון לחוות השקמים. נמרוד סונדרס
מאבטחים הציבו פרגודים על מנת לשמור על פרטיותו של שרון. האמבולנס שהוביל את רה"מ לשעבר לחוות השקמים/נמרוד סונדרס

על פי התכנון, יופעל מערך באמצעותו שרון ייצא מבית החולים מספר פעמים ולאחר מכן הוא ישוב לטיפולים ולבדיקות בתל השומר. הכוונה היא שעם הצלחת הניסיונות, תיסלל הדרך לחזרתו המלאה הביתה. עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, סירב למסור פרטים ואמר עם החזרת אביו לחווה, שמדובר ב"אירוע פרטי של המשפחה".

פרופסור שלמה נוי, מנהל בית החולים השיקומי במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר, אמר לגלי צה"ל כי "בשנת 2010, השאיפה של כל חולה ושל בית החולים עצמו היא כי ישוב לביתו ושיהיה בקרב קהילתו. ברור שעומד מאחורי שינוי זה שאיפה שמצבו ישתפר. אך להגיד אם הוא יחלים או לא - זו כבר שאלה אחרת". לדבריו, שרון עשוי לשוב בתוך 48 שעות לבית החולים לזמן קצר, ושוב לעשות את הדרך לחוות השקמים - שלוש או ארבע פעמים. זאת בכדי לבדוק האם הוא הסתגל למקום.

בתוך כך, אישרה השבוע ועדת הכספים תוספת תקציב עבור טיפולים לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. נציג משרד האוצר אמר לוועדה, כי מדי שנה מועבר למשרד הבריאות סכום של 1.6 מיליון שקל לצורך הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully