וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר הפרטי "חברותא" הוכר כמוסד רשמי

11.11.2010 / 22:56

ערעורו של בית הספר הפרטי "חברותא" בדרישה להכיר בו כמוסד רשמי התקבל היום על ידי ועדת ערר של משרד החינוך. ח"כ יחימוביץ': "החלטה אומללה התורמת להרס החינוך הציבורי"

בית הספר לתרבות ולמנהיגות "חברותא", שהוקם בתחילת שנת הלימודים תש"ע בשרון, קיבל היום (חמישי) אישור וסמל מוסד. זאת בתום הליך תהליך בוררות ארוך שקיים בית הספר מול משרד החינוך, אשר ביקש למנוע את הכרתו כבית ספר רשמי.

ועדת הערר שדנה בסירוב המשרד דחתה את טענותיו כי הכרה בבית הספר תגרום לפגיעה במוסדות רשמיים קיימים, הן בהיבטים תקציביים והן במישור הפדגוגי. כמו כן נדחו טענות משרד החינוך כי "חברותא" - כמוסד פרטי - פוגע באינטגרציה.

הוועדה הוסיפה וקבעה, כי התקנות החדשות שהתקין שר החינוך, הקוראות שלא להעניק הכרה למוסדות המתחרים במוסדות רשמיים, אינה חוקית. לדברי הוועדה, הכללים למתן הכרה שנקבעו על ידי השר בתקנות, אינם יכולים למנוע מתן רישיון למוסד חינוך העומד בדרישות החוק.

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה בזעם להחלטת ועדת הערר, קראה לה "החלטה אומללה" ואמרה כי "ההחלטה תורמת להרס החינוך הציבורי ולהקמתם של בתי ספר פרטיים המיועדים למאיון העליון, שמסוגל לשלם שכר לימוד של 35 אלף שקלים בשנה".

דרור אלוני, ממייסדי ביה"ס אמר כי "זהו יום מרגש ומשמח במיוחד. הרעיון להקים בי"ס מיוחד עלה לפני כשבע שנים לאור הבנת חשיבות החינוך למצוינות ולערכים לקיומה של מדינת ישראל, והערכה שהמערכת הפורמאלית אינה מסוגלת להשתנות בפרק זמן סביר. מבחינתי, חברותא ישמש מגדלור חינוכי לבתי ספר שמבקשים לקדם את המצוינות והמנהיגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully