וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים בארה"ב עוקפים את המגבלות שהוטלו עליהם

11.11.2010 / 21:27

במסגרת הרפורמה במערכת הפיננסית האמריקאית, הטיל הממשל הגבלות על ניהול כספי הבנקים במדינה. אך על פי העיתון "פייננשל טיימס", מצאו הבנקים דרך לעקוף זאת

הבנקים בארה"ב מצאו פרצת דרך בחוק וולקר שתאפשר להם להמר במיליארדי דולרים מכספם (נוסטרו), למרות ההגבלות שהטיל הממשל על מסחר שכזה במסגרת הרפורמה ברגולציה על המערכת הפיננסית, כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס", שציטט בכירים בוול סטריט.

חוק וולקר, שנקרא על שם יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר פול וולקר שיזם אותו, אסר על הבנקים לסחור בכספי עצמם ואסר עליהם לסחור בניירות ערך לטווח קצר בכספם שלהם. בנקים גדולים כמו גולדמן סאקס, ומורגן סטנלי סגרו בשבועות האחרונים את חטיבות הנוסטרו שלהם, במטרה לציית לחוק החדש שנועד להפחית את הסכנה לערעור יציבותה של המערכת הפיננסית.

עם זאת, בכירים בוול סטריט אמרו ל"פייננשל טיימס", כי חוק וולקר אינו תקף כלפי רכישות לטווח ארוך, כמו רכישות של ניירות ערך מסוג מסוים, חברות או נכסי נדל"ן. לגולדמן סאקס, למשל, היו עסקות בסך 22.9 מיליארד דולר מסוג זה במאזניו נכון לסוף ספטמבר. עסקות אלה הובילו לרווחים של מיליארדי דולרים עבור הבנקים לפני המשבר הפיננסי, אולם מאז הפכו בעיקר למקור להפסדי ענק. למרות העבר הבעייתי, אמר בנקאי בכיר מוול סטריט ל"פייננשל טיימס" כי השקעות שכאלה הן עדיין מושכות עבור הבנקים, למרות הידוק הרגולציה. "בסך הכל, אלה היו עסקות טובות", אמר הבנקאי.

  • עוד באותו נושא:
  • פול וולקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully