וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנקוט: "המג"ד מניעלין כבר נענש מספיק"

11.11.2010 / 17:40

אלוף פיקוד הצפון העיד במשפטו של סא"ל בורברג, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת בפרשת הירי בפלסטיני הכפות בניעלין. בדיון נחשף, כי היועמ"ש הורה לבחון את תיעוד האירוע, בחשד שזויף

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט העיד היום (חמישי) בשלב הטיעונים במשפטו של המג"ד סא"ל עמרי בורברג, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת ובשימוש בלתי חוקי בנשק בתקרית בה נורה פלסטיני כפות בכפר ניעלין לפני כשנה. בעדותו אמר האלוף אייזנקוט כי האירוע בו היה מעורב בורברג "טיפשי", אך אינו מעיד על עמרי כמפקד.

"הצעד שננקט כנגדו מעיד על חומרת המעשה. ענישה זו מספיקה לטעמי. אין ספק שמדובר באירוע חמור הנמצא מתחת לנורמה המצופה ממג"ד בצה"ל, עם זאת אירוע כזה אינו פוסלו מפיקוד בעתיד", אמר אלוף פיקוד צפון.

לדברי אייזנקוט, "הפסקת תפקידו כמג"ד היא צעד חמור ומידתי, אני רואה זאת כעוצמה של המערכת ביכולתה לגבות מפקדים שטועים, גם אם מדובר בטעות חמורה, לשלוח אותם לתפקידי רוחב ולהחזירם לפיקוד. מדובר בטעות חמורה אך לא כזו המחייבת פסילתו כמפקד או פגיעה בדרגותיו". עוד הוסיף, כי "זו היתה טעות של עמרי להכניס למצב הזה גם את החייל, אך אני מצפה מחייל שמקבל פקודה כזו שיבין בעצמו כי דגל שחור מתנוסס מעליה, שכן זוהי פקודה בלתי חוקית בעליל".

מזרחי: "הצעדים שננקטו מספיקים"

גם אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, קרא היום לשופטים שלא להחמיר בעונשו של בורברג. "הצעדים הפיקודיים שננקטו כנגד סא"ל בורברג צריכים להספיק", אמר האלוף מזרחי. "להבנתי ההליך המשפטי קצת יצא מהממדים שאני הייתי מצפה לראות באירוע מהסוג הזה. תפקידו כמג"ד הופסק והוא הועבר לתפקיד אחר, מחוץ לתפקידי הליבה והקידום. כל פגיעה נוספת בו תהיה לא פרופורציונלית. ללא האירוע עמרי היה מתקדם בציר המרכזי של חיל השיריון".

במהלך המשפט, גילה סניגורו של המג"ד, עורך הדין שלומי ציפורי, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מינה את פרקליט המדינה משה לדור לבדוק את הטענה לפיה סרט הווידאו המתעד את האירוע זויף. התובע הצבאי, סא"ל במיל' רונן קצף, דחה את הטענה לפיה הסרט עלול להשפיע על חומרת העונש וטען כי הטענה על הסרט אינה מעלה או מורידה מחומרת מעשיהם של המורשעים.

בנוסף, צוות השופטים הסכים שעד מומחה מטעם סנגוריו של בורברג יציג את חוות דעתו בפניהם, לפיה הקלטת בה נראה החייל יורה פוברקה. השופטים נימקו זאת מנימוקים תדמיתיים:. "ככל שחוות הדעת מתייחסת להיקף הנזק התדמיתי למדינה ולצה"ל או להיקף הנזק שנגרם לנאשמים ניתן יהיה להגיש את חוות הדעת כראייה לעונש". התביעה הודיעה כי תבחן הבאת מומחה מטעמה".

עדכון ראשון: 14:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully