וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנווט שנהרג: "עמנואל עזר לקהילה"

11.11.2010 / 14:23

במעלה אדומים הגיבו בצער וכאב על מציאת גופתו של רס"ן עמנואל לוי, שנהרג בהתרסקות מטוס חיל האוויר בדרום. ראש העירייה בני כשריאל: "תמיד רצה לעזור לאחרים"

טל אנגלנדר

( צילום: טל אנגלנדר וגדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

במעלה אדומים הגיבו בצהריים (חמישי) בהלם לבשורה על מותו של בן היישוב, רס"ן עמנואל לוי, בהתרסקות מטוס חיל האוויר בדרום. ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, אמר כי "זו מכה גדולה בשבילנו, ובטח מכה גדולה למשפחה. עמנואל מילא את חיי הקהילה כאן ואת חיי ידידיו בצבא בערכים ובאהבת האדם. אמו אמרה שתמיד הוא שאל מה צריך לעשות למען הקהילה. הבית עצוב מאוד. אנחנו משפחה אחת כאן במעלה אדומים. נעמוד לצדם ונחבק אותם".

הרב שמעון גרסון, חבר מועצת העיר אמר כי "זה קשה, עמנואל הוא כמו בן משפחה עבורנו. משפחתו הייתה כל כך צנועה, לא ידענו אפילו שהוא טיס. הכל שקט אצלם, לשם ציונות. אין מה לדבר. מכה קשה. מדובר בטייס מנוסה, אבל תאונות קורות".

גם בשדה ורבורג הגיבו בהלם לאחר שנודע כי בן המושב, רס"ן עמיחי איטקיס, נהרג אף הוא בהתרסקות המטוס. איטקיס, בן 28, היה אמור להתחתן בקרוב עם בחירת לבו. אחיו הגדול ברק נהרג במהלך שירותו הצבאי כקצין בחיל הים לפני 12 שנים, בהיותו בן 20. לעמיחי אחות קטנה, מיטל.

כשהיה עמיחי כבן שלוש יצאה משפחתו לשליחות לאומית לעיר דייטון באוהיו, ארה"ב. לאחר חמש שנים שבה המשפחה ארצה. באתר ההנצחה המוקדש לאחיו ברק, נכתב כי בין האחים שררה אהבת נפש וחברות עמוקה.

"גדל על הערכים הכי טובים"

חבר הכנסת זאב בוים (קדימה) הגיע הבוקר לבית משפחת איטקיס, אותה הוא מכיר מזה 30 שנה, לאחר שההורים נסעו למקסיקו סיטי בשליחות חינוכית. הוא סיפר לוואלה! חדשות, כי עמיחי נולד במקסיקו סיטי וכי ראש הקהילה היהודית היה הסנדק בברית המילה שלו.

בוים דיבר על אחיו, של עמיחי, ברק, שנהרג ב-1998 ואמר כי "עמיחי נהפך לבכור בנסיבות טראגיות. בתור ילד חלומו היה להיות טייס. הוא הרכיב, חיבר והתעניין במטוסים, והגשים את חלומו. ההורים לא יכלו לעמוד בפני החלום, אבל הבטן מפרפרת כשיש טייס, ולצערנו קרה מה שקרה. זה גורל איוב". בוים סיפר עוד, שההורים, חיים ואריאלה, מורים במקצועם, שבורים ומרוסקים, ואמרו שהם אינם יודעים כיצד יעברו זאת בפעם השנייה.

"בחלוף הזמן נקווה שהם יתגברו על העניין. על המשפחה והחברים לעשות הכל, לתרום ולעזור. יש לצדם עדיין את מיטל האחות הקטנה", אמר בוים. איטקיס אמור היה להתחתן בעוד ארבעה חודשים עם בת זוגו מזה חמש שנים, קרן. השניים גרו יחדיו בדירה בתל אביב, ואיטקיס התחיל השנה את לימודיו במרכז הבינתחומי בהרצליה.

"הוא גדל אצל הורים ישראלים במובן הכי טוב של המילה, אנשי חינוך. ילד שגדל בבית כזה גדל על הערכים הכי טובים. אני לא רוצה להשתמש בביטוי השחוק 'מלח הארץ', אבל זה מה שהוא היה", סיכם בוים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully