וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצו בימ"ש: נמנע גירוש משפחות 12 עובדים זרים

11.11.2010 / 10:53

12 משפחות עובדים זרים המיועדות לגירוש לא ייעצרו ולא יגורשו ומקריהן ייבדקו בוועדת חריגים, כך קבע ביהמ"ש המחוזי בת"א. השופט קבע כי מדובר במקרים גבוליים שיש לבחון בפרטנות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה הבוקר (חמישי) שלא לגרש 12 משפחות של עובדים זרים המיועדות לגירוש. בצו ביניים שהוציא השופט, נקבע כי יש לבחון האם מדובר במקרים גבוליים, והורה לא לעצור ולא לגרשם, עד לתום הבירור ועד שייבחן כל מקרה לגופו. מוקד הסיוע לעובדים זרים הגיש את העתירה בשמן של המשפחות.

בית המשפט פסק ב-12 מתוך 16 העתירות שהגיש לפני כחודש מוקד הסיוע לעובדים זרים. העתירות הוגשו בשם משפחות של עובדים זרים להן ילדים בני חמש הלומדים בגן חובה, שמשרד הפנים דחה את בקשתם למעמד על הסף בנימוק שאינם עומדים בקריטריונים שקבעה החלטת הממשלה.

העתירות הוגשו לאחר שמשרד הפנים דחה על הסף את בקשת המשפחות למעמד, והורה להן לעזוב את ישראל בתוך 90 יום, בנימוק שהילדים אינם עומדים בקריטריונים כיוון שאינם בני שש ואינם תלמידי כיתה א'.

"מקרים גבוליים"

מוקד הסיוע לעובדים זרים דרש שהמשפחות יופנו לוועדת חריגים בשל היותם מקרים גבוליים, ולא ידחו אותם על הסף. זאת בשל העובדה כי מדובר בילדי גן חובה שבקרוב ימלאו להם חמש, והינם חלק ממערכת החינוך.

בחלק מהמקרים מפרידים רק ימים או שבועות בין גירוש לבין העמידה בתנאי הסף של שהות רצופה של חמש שנים בישראל - ועל כן הם מהווים מקרים גבוליים וחריגים, שיש לדון בעניינם בנפרד ולבחון כל מקרה לגופו.

השופט קובי ורדי כתב בהחלטתו, כי "בשלב זה לא ניתן לשלול את סיכויי העתירה ואת הצורך בבחינה האם המבקשים נכנסים לגדר 'מקרים גבוליים' שלגביהם תידון הבקשה באופן פרטני... בהתחשב בנושא המהותי, בכך שהמבקשים נמצאים בארץ תקופה ארוכה ושמדובר בקטינים בני 5, מאזן הנוחות מטה את הכף לקבלת הבקשה ומן הראוי שעניינם שלך המבקשים יידון במסגרת העתירה ולא יוכרע למעשה כבר בצו הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully