וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות פרסום מדריך לפדופילים באמזון

טליה שחר

11.11.2010 / 9:55

חברת אמזון מגנה על החלטתה למכור ספר המגדיר עצמו כמדריך לפדופילים דרך אתר האינטרנט שלה. בעקבות הסערה, הספר, שמכר במשך כשבועיים רק עותק אחד, זינק לרשימת 100 הספרים הנמכרים ביותר

אתר אמזון עורר סערה ואיומים להחרמת אתר המכירות לאחר שהציע למכירה ספר המגדיר עצמו כמדריך לפדופילים. "המדריך לאהבה ועונג לפדופילים" הוא ספר אלקטרוני שנכתב ופורסם בידי פיליפ גרייבס. הוא הוצע למכירה באתר ב-28 לאוקטובר באמצעות קינדל, קורא הספרים הדיגיטלי של אמזון.

אמזון מאפשרת למוציאים לאור עצמאיים למכור את ספרם דרך האתר תמורת חלוקת רווחים. טרם קבלת אישור, הסופרים צריכים לקרוא ולחתום על שורה של תנאים, הכוללים גם איסור על חומרים פוגעניים. אמזון טוענת שהיא לא מעודדת מעשים פליליים, אך גם נמנעת מצנזורה. עם זאת, היא לא מפרטת באתר שלה אילו פרסומים נחשבים בעיניה לפוגעניים.

משתמשי טוויטר רבים קראו לאמזון להסיר את הספר מהאתר, וחלקם איימו להחרים את האתר עד שהוא יוסר. בתגובה לביקורת אמרה החברה בהודעה: "אמזון מאמינה שזוהי צנזורה לא למכור ספרים מסוימים רק בגלל שאנו או אחרים מאמינים שהספר מעורר התנגדות. אמזון לא תומכת או מקדמת שנאה או מעשים פליליים, אולם אנו כן תומכים בזכותו של כל אדם לקבל בעצמו את החלטות הרכישה שלו". בנוסף, בשלב זה נראה שהספר הוסר מהאתר.

זינוק במכירות

אולם לביקורת היתה גם השפעה חיובית על מכירות הספר, שעד אתמול מכר עותק אחד בלבד. בתוך מספר שעות הוא נכנס לרשימה היוקרתית של 100 הספרים האלקטרוניים הנמכרים ביותר.

פיליפ גרייבס מגדיר את ספרו כ"ניסיון להפוך את הפדופיל לבטוח יותר עבור צעירים, על ידי קביעת חוקים מסוימים עליהם צריכים המבוגרים לשמור". בראיון לרשת הטלוויזיה ABC הדגיש גרייבס שלמרות שהספר נכתב מנקודת מבט של מבוגר, הוא לא מבוסס על ניסיונו האישי כפדופיל. כשנשאל מדוע כתב ספר "חוקי התנהגות" שנראה כתומך בהתעללות מינית לא-חוקית, ענה "אני לא אומר שאני רוצה שהם יהיו בסביבת ילדים. אני אומר שאם הם שם, ככה הייתי רוצה שיתנהגו".

עם זאת, גרייבס מודה שהוא מבין מדוע מאות אנשים השאירו ביקורות שליליות על ספרו באתר של אמזון, וחושף כי אינו מתנגד במיוחד לפרסום השלילי "אני יכול להבין איך הם הגיעו לכזאת מסקנה ובמידה מסוימת רציתי את הסוג הזה של פרסום שלילי כזה שישפיע על הספר שלי, רציתי שזה ישפיע על המכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully