וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויים בחיזבאללה: מפקד חדש בדרום לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.11.2010 / 8:55

עיתון לבנוני מדווח כי בכיר הארגון, אחמד ספי א-דין, מונה למפקד גזרת דרום לבנון בארגון במקום בכיר הארגון, השייח' נביל קאוק. א-דין הוא אחיו של המועמד להחליף את נסראללה

העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח הבוקר (חמישי), כי בכיר חיזבאללה אחמד ספי א-דין מונה למפקד גזרת דרום לבנון בארגון במקום בכיר הארגון, השייח' נביל קאוק, שמונה לתפקיד אחר. על פי הדיווח, ספי א-דין הוא אחיו של בכיר חיזבאללה האשם ספי א-דין ששמו עלה כמועמד להחליף את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אם האחרון ייפגע או יחוסל. האשם ספי א-דין משמש כיום כראש הוועד המבצע של חיזבאללה.

על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, השייח' קאוק מונה לעוזרו של האשם ספי א-דין. בנוסף הוחלט למנות את חוסיין פדלאללה לאחראי על אזור ביירות במקום ספי א-דין שהועבר דרומה.

לפני כשנתיים דיווח עיתון אירניה כי הנהגת חיזבאללה בחרה את האשם ספי א-דין כמחליף למזכ"ל הארגון השייח' חסן נסראללה, במקרה שיחוסל על ידי ישראל. העיתון דיווח כי בחיזבאללה רוצים לאותת לישראל שגם אם יחוסל מנהיגם הנוכחי נסראללה, הדבר לא ישפיע על הארגון והוא ימשיך לפעול כרגיל "ובמלוא המרץ". העיתון מזכיר כי נסראללה עצמו ירש את כיסאו של עבאס מוסאווי שכיהן כמזכ"ל הארגון עד שחוסל ב-1992 על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully