וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: הכנסת סובלת מבריחת מוחות וחוסר אמון

רמי שני

10.11.2010 / 19:36

יו"ר הכנסת נאם בכנס שדרות וקונן על ירידת קרנה של הכנסת. ריבלין אמר שהציבור איבד את אמונו כי יש בכוחו של המוסד לחולל שינויים חברתיים וקרא לראשי הארגונים להיכנס לפוליטיקה

"הכנסת נזנחת ומופקרת לבינוניות" - כך אמר הערב (רביעי) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בכנס שדרות לחברה. לדבריו, "הארגונים החברתיים נעשים לאליטה של מנהיגות חברתית, ואילו הכנסת הופכת לפריפריה, עד כדי ההאשמה שגם הכנסת סובלת מבריחת מוחות. המהפכות החברתיות מתרחשות רחוק מהכנסת. יש להחזיר את הדיון ואת הציבור לתחומי המערכת הפוליטית, שהיא למרות הכל, עדיין המנוף האפקטיבי לשינוי".

ריבלין קונן על כך שעבור מרבית הציבור הישראלי היום, הפוליטיקה ובמרכזה הכנסת אינן נתפסות עוד כבמה רלוונטית ומחוללת שינוי. "הן אינן נתפסות עוד כמנוף לתמורה חברתית משמעותית", אמר. "רק מעטים בינינו מאמינים בכוחה של הפוליטיקה, ומעטים אף יותר מוכנים 'ללכלך את הידיים' ולבחור בדרך הפוליטית. ובכן, מי שחרד לעתידה של מדינת ישראל, אינו יכול עוד לעקוף את המערכת הפוליטית. הכנסת היא מוקד השפעה שאין בלתו. אין ולא יוכל להיות לה תחליף.

"הקושי והאתגר האמיתי היום הוא להביא את המצביאים החברתיים, אלה העומדים בראש המהפכות הללו, אל הכנסת. במדינת ישראל כיום יש רבים מדי ובעיקר טובים מדי, הרואים את הדרך הפוליטית כמוקצית מחמת מיאוס", הוסיף ריבלין.

יו"ר הכנסת קרא לארגוני החברה האזרחית לחזור אל המערכת פוליטית. "בואו והתפקדו, גייסו תמיכה, הביאו את בשורתכם אל הכנסת, תנו אמון בכוחה של הכנסת לחולל שינוי אמיתי", קרא ריבלין. "אמנם החיוניות של החברה האזרחית ועצמאותה הם תנאים הכרחיים לקיומה של חברה דמוקרטית בריאה ומשגשגת, אבל צו השעה היום קורא לנו להחזיר את הדיון ואת הציבור לתחומיה של המערכת הפוליטית".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully