וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: ששינסקי לקח בחשבון האינטרס הציבורי

צבי זרחיה

10.11.2010 / 19:08

נגיד המדינה בירך על המלצות הוועדה שלדבריו "מבטאות את הסיכון של היזמים". חימוביץ': יש לוודא שנתניהו יישם את ההמלצות ולא ייכנע ללחצים הציניים של בעלי ההון

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, אמר הערב בתגובה לפרסום המלצות ועדת ששינסקי, כי הוא מברך על ההמלצות, המביאות לידי ביטוי את הצורך בהגדלת חלקה של המדינה ברווחים מגילויי הגז והנפט, המהווים אוצר לאומי של מדינת ישראל.

הנגיד הדגיש את העיקרון שעל פיו פעלה ועדת ששינסקי, ולפיו מגיעה ליזמים תשואה הוגנת להון שלוקחת בחשבון את הסיכון שלקחו, את היזמות ואת הנחישות, שהביאו לגילוי מרבצי הגז והנפט בארץ. העיקרון הזה, אמר הנגיד, תומך ביזמים המכובדים שתרמו ותורמים רבות למשק הישראלי, ועלינו לעודד אותם להמשיך בדרך זו.

בשלב הבא יתקיימו הליכי שימוע ליזמים על בסיס המלצות הביניים של הוועדה, ולאחר מכן תדון הממשלה בנושא ותגיע להחלטה סופית. בהקשר זה אמר הנגיד, כי הוא מאמין שתהליכי השימוע וההחלטה הסופית יהיו הוגנים ליזמים וטובים למשק הישראלי.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה בתגובה כי "המלצות ועדת שישינסקי הן אמנם מתונות אבל בהחלט משמעותיות וחשובות. שיטת העלאת המיסוי ואי פגיעה בתמלוגים נהוגה בארצות רבות בעולם. כעת יש לוודא שראש הממשלה נתניהו יישם את ההמלצות במלואן ולא ייכנע ללחצים הציניים של בעלי הון המבקשים כי הציבור יקבל רק שאריות מאוצרות הטבע של המדינה".

ח"כ שאמה-הכהן (ליכוד) אמר בתגובה: "יש לברך על מסקנות ועדת ששינסקי התומכת בפעילותי בשנה האחרונה. לפרופ' ששינסקי מגיע פרס ישראל על העמידות והאומץ לתיקון עיוות היסטורי".

ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה): "מסקנות ועדת ששינסקי הן צעד בכיוון הנכון. הן תומכות בעמדה לפיה תמלוגי הגז והנפט חייבים לשמש את רווחת אזרחי ישראל כולם, וכל זאת מבלי לפגוע בזכויות המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully