וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי המדינה מאיימים: שביתה בשבוע הבא

גלעד גרוסמן

10.11.2010 / 19:00

פרקליטי המדינה מאיימים שלא להגיע לדיונים בבתי המשפט החל מיום שלישי הבא, במחאה על תנאי העסקתם. "בלי התערבות ראש הממשלה כנראה לא יחול שינוי"

איום השביתה הכללית במשק הוסר, אולם כעת מסתמנת שביתה חדשה באופק: ארגון פרקליטי המדינה, המונה כ-800 פרקליטים ברחבי הארץ, הודיע היום (רביעי) לשר האוצר יעקב נאמן, כי בכוונתו לפתוח בשביתה בלתי מוגבלת החל מיום שלישי הקרוב. הפרקליטים מאיימים שלא להגיע לדיונים ולא להגיש כתבי אישום. "גם לקצב ולאולמרט לא נגיע", אמר גורם בארגון.

מזה כשבעה חודשים מתנהל משא ומתן בין האוצר לפרקליטים, שדורשים שיפור בתנאי העסקתם. הפרקליטים מוחים, בין השאר, על כך שהמשכורות שלהם נמוכות, ורבים מהם אינם זוכים להחזרי הוצאות רכב וטלפון וכן סובלים מקשיי קידום במערכת. יצוין גם כי הפרקליטים הוחרגו מההסכם החדש שגובש עם ההסתדרות.

באפריל קיימו הפרקליטים שביתת אזהרה בת מספר שעות, ואף התכוונו להצטרף לשביתה עליה הכריזה ההסתדרות. כעת הם מתכוונים לצאת לשביתה בלתי מוגבלת בזמן. במכתב שנשלח לשר המשפטים כתב יו"ר הארגון, עו"ד בועז גולדברג, כי "משרד האוצר נמנע מלהניח על שולחן המו"מ הצעה כלשהי אשר יש בה כדי לתקן את הבעיות הרבות הקשורות לתנאי השכר של הפרקליטים".

"קצנו בדיבורי הסרק ובניהול הלא ענייני של המו"מ מצד האוצר", אמר גורם בארגון. "תחושתנו היא שבלי התערבות של ראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים לא יחול שינוי. לדבריו, הפרקליטים יתייצבו רק לדיונים הנוגעים למצוקות הומניטריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully