וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לחקלאים: הוארכה שהותם של העובדים הזרים

רמי שני

10.11.2010 / 18:38

משרד הפנים נענה לדרישת חקלאי הערבה והסכים להאריך את שהות עובדי החקלאות עד אפריל 2011. עם זאת, איום השביתה על שיווק תוצרת חקלאית לא הוסר

הישג לחקלאיי הערבה: משרד הפנים הסכים היום (רביעי) להאריך את שהות העובדים הזרים לחקלאות, שסיימו את תקופת השהייה המותרת בחוק, עד לסוף חודש אפריל 2011. הדרישה להארכת השהייה לעובדים לחקלאות הוגשה על ידי המועצה האזורית ערבה והוועדה החקלאית במועצה, לאחר שמשרד הפנים החליט שלא להאריך את תקופת השהייה של העובדים שנמצאים בארץ מעל ל-63 חודשים.

בדיון בהארכת השהות לעובדים שנערך במשרדי מנהל האוכלוסין של משרד הפנים בירושלים לקחו חלק ראשי הארגונים החקלאיים, נציגי משרדי האוצר, החקלאות, ורשות ההגירה. עיקר הדיון עסק בבעיה של השלמת המכסות לעובדים של רשות ההגירה. אמנון בן עמי, ראש מנהל האוכלוסין אמר כי בעקבות ההחלטה על הארכת השהות, יפעל המנהל למען הבאת 1,400 עובדים. נציגי החקלאים טענו בדיון כי לענף החקלאות בישראל חסרים מעל 5,000 עובדים מתוך 26,000 עובדים שאמורים להיות במאגר העובדים על פי חוק.

למרות ההגעה להסכמות, ראשי הארגונים החקלאיים אמרו בדיון כי השביתה שאמורה היתה להיפתח בעוד שבועיים, תתבצע כמתוכנן. במסגרת השביתה יושבת שיווק תוצרת חקלאית לכל חלקי הארץ, והיא תתבצע במחאה על החלטת משרד האוצר ליישם הסכם שחתם ב-2009 עם התאחדות החקלאים, על קיצוץ של 30% במכסות העובדים הזרים לחקלאות. לטענת החקלאים, ההחלטה תחסל את החקלאות בישראל.

חיים חבלין, יו"ר וועדה חקלאית ערבה תיכונה אמר בעקבות ההחלטה על הארכת שהות העובדים, כי הוא שמח שהדרישה התקבלה ללא מאבק משפטי. עוד הוסיף כי הוא מקווה שהממשלה תמצא פתרון ארוך טווח לבעיית העובדים הזרים לענף החקלאות, בכדי לא להעמיד את החקלאים בכל שנה מול אותה בעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully