וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השעיית הנגבי: ועדת חו"ב מבטלת ישיבות

10.11.2010 / 18:27

השעייתו מהכנסת של צחי הנגבי מעוררת קשיים משבשת את עבודת ועדת החוץ והביטחון בכנסת שבראשה עמד, ושני דיונים בהם צפוים היו להשתתף נתניהו וליברמן נדחו למועד לא ידוע

השעייתו מהכנסת של צחי הנגבי ממשיכה לעורר בעיות בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשה עמד. הנהלת הוועדה ביטלה את ישיבותיה שאמורות היו להתקיים בשבוע הבא, כך נודע הערב (רביעי) לוואלה! חדשות. מדובר בישיבות שהיו אמורות להתקייים בימים שני ושלישי, בהן היו אמורים להשתתף שר החוץ אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

עד כה בוטלו רק שתי הישיבות הללו, מתוך ציפייה שבשבוע הבא ייבחר יושב ראש חדש ואז הן יחודשו. במידה שלא יימצא יו"ר חדש לוועדה - יבוטלו ככל הנראה ישיבות נוספות.

בתוך כך, ממשיך המאבק הפוליטי על ראשות הוועדה היוקרתית. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), שלח היום מכתב לראשי הסיעות בכנסת, והעתק שלו לכלל חברי הכנסת, בו דרש מראשי הסיעות להעביר עד יום שני הקרוב הסכמות אודות מועמד לראשות הוועדה או לחילופין, שמות מועמדים אפשריים.

ח"כ לוין אמר כי "אסור שהפיקוח על מערכת הביטחון ועל ניהול יחסי החוץ של מדינת ישראל ייפגע בגלל מחלוקות פוליטיות ומאבקים אישיים בתוך מפלגות. לכן, פניתי לראשי הסיעות והודעתי כי אקבל עד יום שני הקרוב את שמות המועמדים לתפקיד על מנת לבחור ביו"ר חדש לוועדה כבר בשבוע הבא. לא אאפשר מצב בו הוועדה תישאר לאורך זמן ללא יושב ראש".

קדימה והליכוד מחליפות האשמות

בתוך כך, בשעות הערב שלח יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין מכתב ליו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק, ובו תשובה שלילית לדרישת קדימה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, במקום ועדת החוץ והביטחון. "הן בסיכום שהיה לי עם ח"כ צחי הנגבי והן בפרוטוקול ועדת הכנסת צוין במפורש, כי חילופי ראשות הוועדות הן לתקופה שבה אמורה סיעת הליכוד להחזיק בראשות ועדת חוץ וביטחון, כלומר שני השליש הראשונים של הקדנציה" כתב אלקין לאיציק. "במידה וברצונך לקבל אישור נוסף לכך הרי שאת מוזמנת לפנות לח"כ צחי הנגבי ולברר עימו סוגיה זו".

מקדימה נמסר בתגובה כי, "אנו דבקים בזכותנו לקבל לידינו את ראשות ועדת הכלכלה, ממש כפי שסוכם בתחילת הקדנציה עם ראש הממשלה נתניהו. בכוונת קדימה להמשיך להילחם על זכות זו, והיא מצפה מראש הממשלה ומהקואליציה להפסיק להתכחש למציאות ולנסות לשבור מוסכמות מסורתיות בכנסת בגלל שיקולים פוליטיים וכלכליים צרים של מי מחבריה".

בקדימה טוענים כי היתה הבנה בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה ולפיה ברגע שאחד הצדדים ירצה לשנות את הסיכום ולהחליף בחזרה בין הוועדות, הדבר ייעשה. בשני הצדדים - הקואליציה וקדימה - משתמשים בפרוטוקל ישיבת ועדת הכנסת מחודש מאי 2009 כדי לשכנע בצדקת טיעוניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully