וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי הנגבי מבקש מהמדינה: "אל תגישו ערעור"

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

10.11.2010 / 16:39

פרקליטיו של השר לשעבר שלחו ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה מכתב בו ביקשו מהשניים שלא לערער על הכרעת הדין. "שני הצדדים יכולים למצוא בהכרעה נקודות לכף זכות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין, קריינות אביב אברמוביץ')

"אנו סבורים, כי לאור משך הזמן והמחיר ששילם צחי הנגבי, נכון וראוי לשים סוף להליך המשפטי בעניינו". כך, בצעד חריג, פנו היום (רביעי) עורכי דינו של ח"כ הנגבי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה, משה לדור. פרקליטיו של השר לשעבר ביקשו מהם שלא להגיש ערעור מטעם המדינה על הרשעתו וגזר דינו של הנגבי.

במכתב ששלחו עורכי הדין, גרשון גונטובניק ועודד גזית, בשמו של הנגבי חזרו והעריכו השניים את הכרעת הדין בענייניו כ"מידתית" וככזו "ששני הצדדים יכולים למצוא בה נקודות לכף זכות". עורכי הדין הוסיפו כי ההכרעה התקבלה "בסופה של דרך ארוכה, של למעלה משבע שנות בדיקה, חקירה ומשפט, מאות עדים, מאה ושלושים ישיבות, ולמעלה מעשרים אלף עמודי פרוטוקול וסיכומים".

פרקליטיו של הנגבי הגדילו לעשות ומנו את רשימת ההישגים של הפרקליטות בתיק. בין היתר, כתבו כי "הפרקליטות רשמה לפניה קביעה היסטורית רבת חשיבות לפיה מעורבות בהליכי מינויים, של שרים ונושאי משרה, עשויה לעלות כדי עבירה פלילית. יתר על כן, דעת הרוב, שבאה לידי ביטוי בהכרעת דינו של כבוד השופט רומנוב, חיזקה את מעמד הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שכן היא קובעת שיש בהנחיות אלה להוות אמת מידה לקביעת אחריות פלילית של מי שיעבור עליהן, שכן הן מסירות אי בהירות ומתוות דרך התנהגות נאותה של עובדי ונבחרי ציבור".

"הפרקליטות רשמה קביעה היסטורית"

"אתמול, עם מתן גזר הדין, הושלמה לדידנו התמונה המידתית, עת בית המשפט השית קלון - מהלך בעל משמעות ציבורית נכבדת - על מי שכיהן בכנסת למעלה מעשרים ושתיים שנה, לצד קביעה צופה פני עתיד לפיה אין מניעה כי הנגבי יכהן בעתיד כחבר כנסת וכשר", כתבו עורכי הדין.

הם הוסיפו כי "למרות שלטעמנו עומדות לנו טענות כבדות משקל, הן מהזווית המשפטית והן מהזווית העובדתית, ביחס להרשעה בעדות השקר וגם ביחס לחלק מן הנושאים שהוכרעו בדעת הרוב בעניין המינויים, אנו סבורים, כי בעת הזו ולאור כל האמור לעיל ובפרט משך הזמן והמחיר ששילם הנגבי, כדי להכריע, כי נכון וראוי לשים סוף להליך. אנו סבורים כי די בכל אלה כדי להותיר את הצדדים על סיפוקם, במיוחד כשמנגד עומד מחיר אישי כבד נוסף של הנגבי והצורך להמשיך ולהקצות משאבי ציבור רבים לבירור סוגיה שלובנה כדבעי". עורכי הדין חותמים את המכתב במילים: "אנו מקווים כי חרף הפרסומים בתקשורת, ובכל הנוגע להגשת ערעור על פסק הדין, תינתן תשומת לב ראויה לאמור לעיל, וניתן יהיה לרתום את המחרשה לטובת שדות אחרים שהגיעה שעתם".

אתמול קבע בית משפט השלום בירושלים כי יש קלון במעשיו של הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר במסגרת פרשת "המינויים הפוליטיים". בשל הקביעה, הופסקה מיידית כהונתו כחבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully