וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח ברעננה: שתי ילדות נמצאו ללא רוח חיים

אריאל נוי, איילה חננאל וגלעד גרוסמן

10.11.2010 / 16:08

גופותיהן של נטלי אלוני בת השש ואחותה רוני בת הארבע נמצאו בצהריים בדירה ברחוב המעלות ברעננה, לאחר שאמן, מיכל אלוני, התקשרה לאביהן ואמרה לו "לקחתי לילדות שלנו את החיים". האם נעצרה וסיפרה לשוטרים: "הרגתי את הבנות שלי". המשפחה היתה מוכרת לשירותי הרווחה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

גופותיהן של נטלי אלוני בת השש ואחותה רוני בת הארבע נמצאו בצהרים (רביעי) בדירת סבתן ברחוב המעלות ברעננה. על גופן של השתיים נמצאו סימני אלימות והן ככל הנראה נחנקו למוות. אמן של הילדות מיכל אלוני נעצרה ולטענת המשטרה הודתה כי רצחה אותן. אחיה של האם, בשנות ה-20 לחייו, נעצר כיוון שנכח בדירה בזמן שהאב מצא את בנותיו.

מחקירת המשטרה עולה כי האם חנקה למוות את בנותיה לאחר שאביהן, עמוס, יצא לעבודתו כמאבטח במוסדות חינוך בעיר, וכי נטלי ורוני נמצאו כשהן לבושות ומוכנות להליכה לגן ולבית הספר. גורמים במשטרה אף ציינו כי ליד מיטותיהן נמצאו הילקוטים שלהן שהיו ארוזים ומוכנים. עוד עולה מהחקירה כי האב התקשר לאם מספר פעמים במהלך הבוקר, אולם היא לא ענתה. רק לאחר מספר שעות של ניסיונות להשיגה, ענתה האם לטלפון ואמרה לאב: "לקחתי לילדות שלנו את החיים". האב עזב מיד את עבודתו, הגיע לבית והזעיק את המשטרה.

המשפחה היתה מוכרת לשירותי הרווחה שכן אבי הבנות התגרש מאשתו הראשונה, וארבעת ילדיו ממנה נמצאים בחזקתה. ממשרד הרווחה נמסר כי "בהנחיית שר הרווחה ומנכ"ל המשרד, נמצאת ההנהלה הבכירה של מחוז מרכז במשרד ברעננה מרגע היוודע על האירוע". המשפחה אף קיבלה סיוע מקצועי מעיריית רעננה. "אנו מביעים צער וזעזוע עמוק נוכח המקרה הקשה ומשתתפים בצערה של המשפחה", נמסר מהעייריה. "כל גורמי הרווחה, החינוך וגורמי המקצוע הנוספים מעניקים סיוע מקצועי אישי וליווי לבני המשפחה ולסביבתה הקרובה".

זירת הרצח הכפול ברעננה, נובמבר 2010. אורי לנץ
רופא של מד"א קבע את מותן של הילדות. תושבים בזירת הרצח היום ברעננה/אורי לנץ

דובר מד"א זכי הלר, מסר כי "בשעה 13:20 נמסר למד"א ירקון על שתי ילדות בנות ארבע וחמש שנמצאו כשהן ללא רוח חיים עם סימני אלימות בדירה. רופא קבע את מותן של השתיים". כשהגיעו למקום מצאו את שתי הילדות שכובות ללא רוח חיים במיטתן. לפי החשד, הן שכבו ללא רוח חיים זמן רב. עמיתו, דניאל קלוגהסט אמר כי הגופות היו לבושות על אחת המיטות, כשמסביבן צעצועים. לדבריו, כשנכנס לדירה האם הייתה היסטרית, אמרה לו שהיא רצחה את הילדות וביקשה לראותן "בפעם האחרונה", אולם הוא לא איפשר לה לעשות זאת.

יוסי לנדאו, מתנדב בזק"א הגיע לזירה וסיפר על המראות הקשים בדירה. "הבית היה מסודר וקשה לתאר את מה שנראה פה. המראה מאד מזעזע, מאד עצוב. הילדות שוכבות על המיטה כשהן מתות מחנק". לדבריו, לא נראו סימני דם, "רק ילדות שוכבות על המיטה". מפסר שעות לאחר הרצח יצא עמוס אלוני, אבי הילדות, את הדירה כשהוא ממרר בבכי ודקות ספורות לאחר מכן הוציאו מתנדבי זק"א את גופות בנותיו.

"הם נראו כמו משפחה נחמדה ושקטה, הייתי פוגשת לפעמים את האם בחדר המדרגות והיא תמיד הייתה מנומסת וברכה אותי לשלום", סיפרה שכנה של בני הזוג המתגוררת בבניין, "זה פשוט מזעזע, השכנים המומים. בתי בת השש שאלה אותי מה קרה, אבל איך אני יכולה להסביר לה שאמא רצחה את הבנות שלה?". הגננת של אחת מהילדות הגיעה אף היא לזירת הרצח ופרצה בבכי. הגננת אמרה כי "זה לא הרצח הראשון ולא הרצח האחרון. הגיע הזמן שרשויות הרווחה יעשו בדק בית".

* בהכנת הכתבה סייע בועז ווליניץ

(עדכון ראשון - 13:40)

זירת הרצח הכפול, רעננה, נובמבר 2010. אורי לנץ
זירת הרצח הכפול, רעננה, נובמבר 2010/אורי לנץ
  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רעננה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully