וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבי, נוצרי ויהודי רבים על אדמה בבקעה

יהושע בריינר וניר יהב

10.11.2010 / 14:25

תושבי היישוב משכיות שבבקעה גידרו שטח מריבה בינם לבין פלסטינים באזור, אך הופתעו לשמוע כי נציגי הפטריארכיה הלטינית בישראל טוענים כי מדובר בכלל בשטח שלהם. המנהל האזרחי הורה להסיר את הגדר

תושבי היישוב משכיות שבבקעת הירדן הסתכסכו בימים האחרונים עם פלסטינים באזור בגלל שטח אדמה שנוי במחלוקת. ביישוב מספרים כי בדואים המתגוררים באזור החלו להקים מאהל חדש במקום, ובשטח נרשמו מספר עימותים בין הצדדים, שאף לוו בקטטות. עקב כך גידרו בימים האחרונים תושבי היישוב את שטח האדמה הנמצא במחלוקת, ואף הציבו במקום דגל ישראל. לטענתם, מדובר בשטח השייך ליישוב.

באופן מפתיע, בשלב זה התערבו בסכסוך נציגי הפטריארכיה הלטינית בישראל, שטענו כי מדובר בכלל בשטח אדמה השייך להם. נציגי אונר"א והצלב האדום שהגיעו אף הם למקום גיבו את טענותיהם. אחד מעובדי הפטריארכיה הלטינית אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בידיו מסמכים המוכיחים בעלות על הקרקע. "יש ברשותנו טאבו וקושאן", הוא אומר, "אלו אדמות ששייכות לנו עוד משנות ה-30' של המאה הקודמת. הגענו למקום, דיברנו עם המתנחלים ועם הצבא, אבל הם לא עשו דבר".

"המתנחלים מנסים לעשות את התרגילים המוכרים והידועים על מנת להשתלט על עוד ועוד אדמות", סיפרה חנה בר"ג מארגון מחסום ווטש. "הם קודם כל מגדרים את המקום ואחר כך מתווכחים. היו במקום לא אחת אירועים שבהם נגנבו לפלסטינים בקר אחרי שהמתנחלים טענו שהם חדרו לשטח שלהם, שכעת מסתבר שבכלל שייך לכנסיה".

שטויות במיץ עגבניות

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, הורה לאנשי משכיות לפרק את הגדר. עם זאת, הוא טוען, מדובר באדמות מדינה. "הטענה לפיה מדובר באדמות ששייכות לכנסיה הלטינית היא שטויות במיץ עגבניות, אלו אדמות מדינה. יש כאן מאבק יומיומי של הפלסטינים בניסיון לתפוס עוד ועוד אדמות בבקעה, והרשות הפלסטינית בסיוע גורמים חיצוניים מנסים ללבות את היצרים על ידי השתלטות בכוח על אדמות".

במנהל האזרחי בדקו את טענות הצדדים, והורו לאנשי משכיות להסיר את הגדר עוד הבוקר. "מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בשטח שהוכרז ברובו כאדמות מדינה אשר אינן מוקצות ליישוב", אומרים במנהל, "לאור זאת, קיימו גורמי המנהל הידברות עם ראשי היישוב וסוכם כי הגידור יוסר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully