וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכירו בפצועי התאונה בסיני כנפגעי פעולת איבה"

גלעד גרוסמן

10.11.2010 / 13:13

ארבע שנים לאחר התאונה הקטלנית בסיני שגבתה את חייהם של 13 ישראלים, עתרו 44 מנוסעי האוטובוס לבג"ץ בדרישה להכיר בהם כנפגעי פעולת איבה. "הנהג המצרי היה מחבל וביצע פעולת טרור"

יותר מארבע שנים לאחר תאונת האוטובוס הקטלנית בסיני, שבה נהרגו 13 בני אדם, עתרו היום (רביעי) 44 נוסעי האוטובוס לבג"ץ, בדרישה לחייב את משרד הביטחון להכיר בהם כנפגעי פעולת איבה, לאחר שלטענתם נהג האוטובוס היה מחבל שתכנן לפגוע בהם.

באוגוסט 2006 יצאה קבוצה גדולה של ערביי ישראל לנופש במצרים. בסוף הטיול, כאשר היו בדרכם חזרה למעבר הגבול, בין נואיבה לטאבה, התהפך האוטובוס שבו נסעו וכתוצאה מכך נהרגו 13 נוסעים ואחרים נפצעו. העדויות הראשוניות דיווחו על כך שהנהג, אזרח מצרים, נסע בפראות ואיבד שליטה. אולם, לטענת העותרים, מדובר במחבל שהושתל באוטובוס וגרם לפגיעה בהם, אותה ביים כתאונה. הקבוצה עתרה לבג"ץ לאחר שמשרד הביטחון ובית המשפט המחוזי בתל אביב דחו את בקשתם.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד משה זינגל, נכתב כי "הקבוצה הוסעה באוטובוס מצרי נהוג בידי נהג מצרי, אשר היה מחבל ואשר ביצע פעולת טרור ואיבה בשטח מצרים, בכך שהסית את האוטובוס ממסלולו, התהפך במכוון לכיוון המורד המתוכנן. הוא בעצמו זינק מהאוטובוס, תוך כדי תיאום עם חבריו, אשר המתינו לו בצד הדרך במכונית לבנה בה נמלט מהמקום ".

לטענת הנוסעים, במהלך הנסיעה כינה אותם הנהג "מרגלים ומשת"פים של ישראל כנגד הערבים", וכי הם שמעו אותו צועק "אללה הוא אכבר" לפני שהאוטובוס התהפך. העותרים טוענים כי "מדובר ב-44 משפחות שנפגעו פיסית ונפשית, עברו טראומה נוראית, אשר עולמם חרב עליהם והם נותרו שכולים מיקיריהם. אימהות, אבות, דודים, דודות, אחים, ואחיות, כולם נשארו חסרי יקיריהם וחסרי כל פרנסה והפכו להיות לנטל על החברה הישראלית ועל המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully