וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמת חתולים בחסות העירייה?

עובד אלחליבי

11.11.2010 / 16:10

תושבים מקריית שמונה טוענים כי לעירייה יש יד בהעלמת חתולי רחוב והרעלתם, ובהרדמתם של כלבים משוטטים. האם חוק צער בעלי חיים מופר בעיר?

על פי טענות וחשדות של תושבים שונים בקריית שמונה, נודע כי העירייה המקומית לכאורה לוכדת חתולי רחוב, מפזרת רעל ומאיימת על תושבים המאכילים חתולים בשטח ציבורי. הפניות הגיעו גם לעמותת תנו לחיות לחיות. "פנו אליי לא מעט תושבים", מאשרת אתי אלטמן, יו"ר העמותה, את הפרטים. "אני יזמתי פגישה עם העירייה ביום ראשון הקרוב במטרה להגיע להסדר, בו יעקרו ויסרסו את החתולים, במקום שילכדו אותם וישלחו אותם לעולם שכולו טוב".

התושבים מכירים את הסיפור מקרוב. "אני מאוד אוהבת חתולים ודואגת להם: נותנת אוכל, קונה תרופות אצל הווטרינר. כנראה שבעירייה שלנו חושבים שזה פשע להאכיל חתולים", מספרת סבטלנה ז'וקובסקי מרחוב אילת בעיר. "השכנים מתלוננים לעירייה שהחתולים מזהמים את העיר. הם לא רוצים שאני אתן לחתולים אוכל. ב-19 בספטמבר בא אליי לבית נציג חזות העיר עם התנהגות של עבריין ואיים להעיף אותי ואת החתולים מהבית שלי, אם אני אמשיך להאכיל חתולים."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אתי אלטמן: "שיעקרו ויסרסו את החתולים, במקום שילכדו אותם וישלחו אותם לעולם שכולו טוב"/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי חוק צער בעלי חיים, אסור להרוג חתולים או לפזר רעל במטרה לפגוע בהם. "אני התייעצתי עם תנו לחיות לחיות ועם העורך דין שלהם, והבאתי לעירייה מסמכים של המחלקה המשפטית, אבל הם התעלמו ממני. העירייה ממשיכה לתת רעל לחתולים המסכנים, היא ממשיכה לתפוס אותם ולזרוק אותם מחוץ לעיר".

גם לולנטינה סופוב, משכונת אשכול א', יש תלונות על הדרך שבה העירייה מתייחסת לנושא: "כל הזמן נעלמים חתולים מהשכונה. היו בשכונה הרבה חתולים, ופתאום ביום אחד, אין. ראיתי שמכניסים חתולים לתוך כלוב, שמפתים אותם עם אוכל ואז הדלת של הכלוב נסגרת עליהם."

בעקבות החשדות, חלק התושבים אף פנו לטענתם למשטרה על שתתבצע בדיקה של הממצאים. זו, כפי שז'וקובסקי גילתה, סרבה לפתוח תיק חקירה בנושא. "הלכתי למשטרה ואמרתי לפקידה שפוגעים בחתולים. היא ענתה: 'אנחנו לא מתעסקים עם בעלי חיים, אין לנו אגף שמתעסק עם הנושא'. היא לא נתנה לי להגיש תלונה."

אילוסטרציה. רותם דרוב
תושבת העיר: "העירייה ממשיכה לתת רעל לחתולים המסכנים"/רותם דרוב

תושבים בעיר מתלוננים גם על היחס לכלבים, והטענות הן דומות. "הייתי אוספת מהרחוב כלבים שהיו מתעללים בהם. אספתי אליי הביתה 34 כלבים, אני מוכנה לתת את החיים שלי לבעלי חיים", מספרת עליזה דדון, תושבת העיר. "באו אליי מהעירייה ואמרו שייקחו את הכלבים לפנסיון, כדי שיהיה להם יותר טוב. הווטרינר העירוני נתן לי התחייבות, שהכלבים לא הולכים להרדמה, אלא רק לאימוץ. הלכתי לכלבייה וראיתי שאין לכלבים אוכל ומים. הייתי לא רגועה, אז חזרתי שוב אחרי יומיים. לא היה שם אף כלב".

תושבים נוספים התלוננו, אך חששו לפרסם את שמם, שמא יבולע להם. "הם עובדים במחתרת, בלילה. הם יגידו לך שהם לא לוכדים חתולים ויעשו את זה כשכולם ישנים. אני לא נחה, אני עוקבת אחריהם כי בעלי חיים זה החיים שלי. זה הנשמה שלי", מספרת א', תושבת ותיקה בעיר.

אילוסטרציה. ShutterStock
האם יש פתרון אחר?/ShutterStock

משטרת קריית שמונה מסרה בתגובה: "אנחנו נבחן את טענתה של הגברת סבטלנה ז'וקובסקי ונפעל בהתאם".

עיריית קריית שמונה מסרה בתגובה: "אנחנו לא מפזרים רעל לחתולים וגם לא קיבלנו תלונה על כך מאף תושב. אנחנו מופתעים מהטענות האלה. בכל אופן, ב-14 בנובמבר ראש העירייה יקיים ישיבה רבת משתתפים בנושא החתולים והכלבים בנוכחות יו"ר עמותת תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן, והנושא מטופל ויטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully