וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער מתנגד ל"חוק האברכים": מנציח את העוני

רמי שני

10.11.2010 / 12:20

שר החינוך התייחס במהלך נאומו בכנס שדרות לחברה להצעת החוק שאמורה להעניק מלגות לתלמידי ישיבות. "זהו חוק רע, המנציח את הפערים. העבודה אינה רק ערך ציוני, אלא גם ערך יהודי"

שר החינוך גדעון סער תקף הבוקר (רביעי) בכנס שדרות לחברה את המגמה ההולכת ומתרחבת של מוסדות החינוך הפרטיים בארץ. הוא אמר כי אינו מאמין שהחינוך הפרטי טוב יותר מהחינוך הציבורי וכי "חינוך פרטי הוא שם קוד לילדים ממצב סוציו-אקונומי גבוה. אם נשלוף את כל הילדים הללו לחינוך הפרטי הם אומנם ילמדו יותר טוב, אבל זה יגדיל את הפערים בחברה הישראלית". השר התייחס גם ל"חוק האברכים" ואמר כי "זהו חוק רע, המנציח את הפערים והעוני. העבודה אינה רק ערך ציוני, אלא גם ערך יהודי".

לדברי סער, ישראל זקוקה למכנה משותף חזק וצריכה להיות מדיניות חינוכית ברורה בנושא. הוא אמר כי ניתן לערוך הידברות על הבדלים סקטוריאליים במערכת החינוך "אבל ההחלטות לא יכולות להיות על בסיס פוליטי, כי אז מתרחש פירוק החברה לשבטים והמכנה המשותף מתרופף". לדברי השר, לקברניטי החינוך במדינה היה נוח במשך שנים לא להתעמת עם הורים חזקים כלכלית, וגם מערכת המשפט תרמה לפיצול כשאישרה החלטות כדוגמת הקמת בית ספר הפועל על פי עקרונות הסיינטולוגיה, שמשרד החינוך התנגד לו.

שר החינוך אמר בנוסף כי הוא מתנגד לאפשרות להעביר לרשויות המקומיות אחראיות על נושא החינוך בתחומן, מפני שהדבר יגרום לחוסר תיאום בחינוך ויעצים פערים. סער הוסיף כי באחרונה חלה עלייה של 30% במספרם של המבקשים להצטרף למסלולי הכשרת אנשי חינוך מאחר ו"אנשים מבינים שחינוך הוא הדבר החשוב ביותר לטווח הארוך".

ח"כ רונית תירוש, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דיברה גם היא בכנס. תירוש אמרה כי במשך זמן רב משרד האוצר לא תקצב כראוי את מערכת החינוך מאחר שהייתה "לא יעילה". בהתייחסה ל"חוק האברכים" אמרה תירוש כי יש לנהל הידברות עם המגזר החרדי ולהביא להסכמה הדרגתית בעניין לימודי הליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully