וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בעיסאוויה: "המשטרה נוקמת בתושבים"

ניר יהב ואיילה חננאל

10.11.2010 / 11:07

כוח משטרה גדול פועל בימים האחרונים בכפר עיסאוויה במזרח י-ם. התושבים טוענים שעל הכפר הוטל עוצר נקמני, וכמה מהם משליכים אבנים לעבר הכוחות. המשטרה: "מבצע עירוני, ללא הבדל בין מזרח למערב"

כוחות גדולים של משטרה פועלים כעת (רביעי) בכפר עיסאוויה שבמזרח ירושלים, במסגרת מבצע אכיפת תנועה. מאז אתמול חסומות דרכי היציאה מהכפר, מלבד היציאה הראשית שחסומה באופן חלקי.

מספר תושבים מיידים מאז שעות הבוקר אבנים לעבר הכוחות הפועלים בכפר, אך לא דווח על נפגעים. שבעה תושבים נעצרו. כמו כן , חולקו בכפר 170 דו"חות תנועה. מלבד המשטרה, נמצאים במקום אנשי הוצאה לפועל וכן נציגים של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה.

"זה היום השלישי ברציפות שכוחות משטרה ומג"ב נמצאים בכפר, חוסמים את רוב הכניסות ומטילים עלינו מעין-עוצר", סיפר לוואלה! חדשות עבד אל-חלים, תושב עיסאוויה. "בכל כניסה לכפר יושבים שוטרים ובוחנים של המשטרה, עוצרים את כלי הרכב שנכנסים ויוצאים, מוצאים תקלה כלשהי, מטילים קנס של אלף שקל ומורידים את הרכב מהכביש. עברתי טסט לפני שבוע ובכל זאת לא רציתי לקחת את הסיכון שהם ימצאו משהו ברכב שלי ויטילו עלי קנס. לכן יצאתי היום מהכפר באוטובוס".

"לתושבי הכפר יש תחושה שנוקמים בהם על אירועי השלכות האבנים מהימים האחרונים", המשיך. "אין לי בעיה שיעצרו ויענישו את מי שמשליך אבנים, אבל למה להטיל עונש קולקטיבי על כל התושבים? אם אני לא קשור לאירועים הללו – למה אני צריך לקבל עונש? אתם המשטרה, יש לכם יכולת וכוח, תעצרו את מי שמשליך אבנים ותענישו אותו. אתמול נכבדי הכפר נפגשו עם מפקדי המשטרה וביקשו מהם להרגיע את הרוחות ולטפל בנושא אבל המשטרה סירבה. גם מס הכנסה מסתובב בחנויות ומטיל קנסות. אנחנו ממש חשים שנוקמים בנו".

במחוז ירושלים של המשטרה דחו את טענות התושבים על הסף. "מבצע האכיפה מתבצע ברחבי העיר ללא כל הבדל בין מזרחה למערבה, כחלק מסדרת מבצעים מתמשכת בירושלים. במבצע שולבו גם הנחת מעקות בטון ביציאות מהכפר ויוצב שילוט גדול ומאיר עיניים, לאחר שביום שישי האחרון כיוונו צעירים מהכפר רכב ובו ארבעה סטודנטים ישירות אל תוך הכפר, שם נרגמו באבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully